wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 29 november 2016

Varit stadshundar och kleptomanen

Av Wilma Border collie - 29 november 2016 17:44

Tänk idag har jag inte varit i nån skog.

Hämtade Sigrid och vi skulle åka till Eskilstuna, brukar vara skog antingen på väg dit eller hem.

 

Mycket intressant att lukta på finns det i Eskilstuna, rör sej väldigt mycket hundar och människor. Dessutom 

så träffade vi mattes mamma utomhus. Nu skulle vi vara stadshundar.

 

Bara att ut och gå på gatorna och leka stadshundar då. Finns säkert en massa intressant här också.

 

Den där Eskilstunaån ser väldigt inbjudande ut, borde faktiskt få prova vattnet i den. Fick jag inte alls för

matte.

 

Sen fick Sigrid koppelträna mattes mamma, jag övervakade det noga. Såg ut att gå bra.

 

Gick så bra att de kunde gå en liten bit från mej. Bra för jag var upptagen med en massa intressanta saker.

Har faktiskt bara gått runt i centrala Eskilstuna en gång förut.


 

Inne i buskar så kan man hitta mycket intressant om man är hund. Många spår av andra hundar och annat

spännande. Gå på nya ställen kräver massor med uppmärksamhet och tankemöda. Perfekt för att hålla

hjärnan i trim.

 

Nästa viktiga uppdrag, vi passade mattes mamma medan matte gjorde tråk på biblioteket. Hon var lättpassad

och matte belönad oss med godis för väl utfört arbete.

 

Utförde samma uppdrag en gång till. Matte skulle fixa nåt tråk i en affär. Mattes mamma trodde att vi skulle

gå en liten sväng under tiden. Nä skulle jag inte alls, jag skulle ha stenkoll på entrén och med tanke på hur

matte alltid går vilse i allt som inte är skogar vägrade jag röra mej ur fläcken.

 

Det är jobbigt detta att vara stadshund. Massor med människor, ljud, dofter och en massa annat. Nyttigt

både för mej och Sigrid som tillbringar mesta tiden i skogen eller lilla lugna Malmköping. Fast i Eskilstuna

får man inte gå in i affärer, mycket bättre här.

 

På väg tillbaka och Sigrid vill också bada i ån. Matte förbjöd henne också.

 

Nu så vi närmar oss mattes mammas hemma och då borde det bli korv eller köttbullar. 

 

Där uppe ligger det en påse som doftar alldeles underbart av köttbullar. Med allt vi lagt energi på som

stadshundar behöver vi påsen.

 

Men ge oss nångång då! Vi svälter!!!!

 

Äntligen, det var verkligen på tiden att vi blev serverade. Utsöka köttbullar precis vad vi behövde.

 

Väldigt bra med en vegetarisk matte. Människorna fikade och jag och Sigrid fick skinkskivan som fanns på

mattes macka. Kan tala om att den var väldigt god.

 

Sigrid är mycket noggrann hon kollade av så inte människorna tappat nåt smaskigt på golvet men den turen

hade hon inte. Vi slappade medan matte fixade nåt gardinbyte till sin mamma. Sen var det dags att åka hem

igen. Sigrid hon sov så gott i bilen att matte fick väcka henne när hon var hemma hos sej.

Så finns det en kleptoman i detta hus.

Leya hon stjäl allt möjligt. Mina kycklingpinnar har varit favorit att sno men nu har hon börjat med nåt nytt.

 

Här kämpar hon för att få upp dörren till skafferiet. Matte är så elak att hon numer ofta placerar en stol

framför för att Leya inte ska sno allt innehåll. Men när hon lyckas öppna dörren så tar hon spaghetti.

 

Sen gör hon så här, bär varje står till klösträdet där hon samlar på dom. Undrar vad hon har för plan med

detta egentligen? Ok det är bättre att hon snor mattes spaghetti än mina kycklingpinnar.

 
 
Ingen bild

Ann-Charlotte

29 november 2016 19:03

Nu var det länge sedan jag satte spår här, ja jag är ju människa så det blir bara ord och inga avtryck.
Leyla verkar vara en rolig katt! Spagetti! Jag skrattar gott, kanske hon har planer på en installation av något slag och bli Malmköpings första kattkonstnär?
Är tacksam att även du bloggar, precis som Sigge gjorde. Följde honom under många år och är tacksam att jag fick möta honom på riktigt en gång.

Tror du kommer bli en jättebra svamphund!

 
Eva H

Eva H

29 november 2016 19:07

Jag tror att hon ska bygga en halmbockskusin! :D
Vilka duktiga stadshundar ni var idag. Verkligen värda både köttbullar o skinka.
PUSS tjejer (inkl. Leya då)

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Tarzan och Sessan

Tarzan och Sessan

29 november 2016 22:05

mjausan, så ni var inte i ngn skog denna gång. Kan jamans vara kul att gå på andra vägar också

Så fin hon är Laya <3 <3
Tass tass'

http://katternasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 28 mars 18:09

Sov väldigt gott tillsammans med Basse i natt. Man sover bättre när man är två. Vaknade i morse, Basse sov. När det var dags för morgonrunda behagade han kliva upp och följa med mej ut. Gick in käkade frukost och Basse gick occh la sej igen. Me...

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards