wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 25 november 2016

Inte så mycket av värde

Av Wilma Border collie - 25 november 2016 17:42

Varit en alldeles vanlig hunddag.

När jag var ute för morgontoalett så sa matte såna där märkliga ord eftersom kameran inte var med.

Var en helt otrolig soluppgång.

 

Blev en bild från balkongen när vi kommit hem igen, fast det var mycket vackrare i verkligheten.

Sen var det dags att hämta Sigrid.

 

Dags att fördriva ett tag i nån hemmaskog då. Matte hade ingen lust att skjutsa oss nånstans idag utan vi

kunde enligt henne hålla oss här.

 

Träffade på Inez på Heden, hon väntade på Rick så den kunde gå sin runda i samma tråkskog som de alltid

går i.

 

Men Sigrid är inte alldeles överens med det där att umgås med Inez. Tror Inez är för mycket på för att passa

henne.

 

Jag tog över och drämde Inez i backen ett par gånger, inte så farligt som det ser ut. Bara det att Inez är

inte så snabb så henne hinner jag enkelt ifatt.

 

Så kom Rick så jag lekte lite med honom.  Men sen gick jag och Sigrid vidare till andra ställen. Gäller ju att

variera rundorna varje gång.

 

Passerade sjön. Sigrid kollade isen som helst plötsligt hade vaknat igen och jag kollade bryggor. Enligt matte

så hade jag inte ut på de hala bryggorna att göra.

 

Vadå hala? Det gick faktiskt alldeles utmärkt att springa på dom och inte halkade jag heller.Människor

gnäller över så konstiga saker ibland.

 

Hörru Sigrid vi tar en rejäl busrunda nu va? Gillar Sigrid för hon tackar aldrig nej till sånt. Alltså hade vi

massor med skoj ett tag.

 

För övrigt så behövde vi hålla värmen för det var en massa frost i gräset. Och man blir varm av att

springa mycket och fort.

 

Kollade av spårvägen där det rört sej en hel del sen sist. Mycket spännande information.

 

Tog med Sigrid på en liten stig där hon inte gått in i hasselskogen. Hde en hel del att visa henne där och så

drog vi några skoj jaktlekar också.

 

Ja men om Sigrid har hoppat upp på stenen borde väl jag också få godis eller? Finns ingen som helst

rättvisa i denna värld. Sigrid fick och jag fick ingen förrens jag ochså satt på stenen.

 

Eländet fortsatte. Måste matte ta bilder när jag misslyckas? Missbedömde rejält n'är jag skulle flyga elegant

över trädstammarna och landade mellan dom.

 

Sigrid hon flög däremot snyggt över dom. Det var ju så här jag hade planerat att det skulle se ut.

 

Ser ni Sigrid? Hon pysslar med förbjudna saker och tänker nog hälsa på hon Räv. Kan meddela att det blev

inte nåt besök hos Räv matte la sej i och avbröt planerna.


 

Har kommit ut på Dunkvägen. Sigrid hon lyssnar på alla mina idéer och håller alltid med, Nu hade jag en ny

och mycket bra.

 

Gå hit och kolla om det möjligen skulle gå att hitta godis. Det händer ju att det växer sånt här ibland

 

Jodå vi hade tur, det växte godis här och vi hittade självklart allt. Fast ungefär nu så började det regna.

 

Dålig bild, men detta är regndroppar och de är frusna. Alltså regnet blev is när det landade på marken.

 

Gissa hur hal en grusväg blir när det är underkylt regn  Den blir skridskobana och vi blev försedda med koppel

för skulle det komma nån bil så skulle det inte vara lätt för den att stanna. Struntsamma både jag och Sigrid 

ville gå hem för att inte bli alltför skadade.

 

Så nästan hemma hos Sigrid igen och vi är äckligt blöta fast här hade det slutat vara halt.

Lämnade Sigrid som jag inte träffar på ett par dagar nu, men snart är det måndag.

Gick hem till mina katter och umgicks med dom. Leya är det full fart på och hon är precis som vanligt.

Vill leka och umgås, känns mycket bra.

Sen skulle jag och lämna en sak på eftermiddagen.

 

Men Säpo varför svär du så mycket? Jag gillar dej och vi kan väl umgås? Kunde vi inte alls enligt honom som

bara så en massa fula ord på kattiska.

 

Nu ska jag gå nån annanstans, har jag tur finns det köttbullar.

Hade tur Pryl 7an var öppen och det fanns köttbullar till mej. De borde faktiskt ha öppet varje gång jag går

förbi. Men matte säjer att tyvärr så kommer den affären att stänga för gott ganska snart, Gillar jag inte.


 
 
Ingen bild

Christina Johansson

26 november 2016 17:10

Så bra att du har din kompis Sigrid med på dina promenader i skogarna. Ni verkar ha så trevligt. Så synd att Pryl 7:an ska stänga.
Trevlig helg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards