wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 23 november 2016

Opererad Leya

Av Wilma Border collie - 23 november 2016 17:39

Här har just ingenting varit som det ska idag.

I morse var mina katter hungriga, men ingen mat fick dom. Alla skålar var bortplockade.

Så satte matte Leya i transportbur och gav katterna mat. Sen trodde jag att hon hade blivit alldeles galen.

Jag trodde att jag skulle hämta Sigrid men matte tog med sej Leya.

 

Ska du verkligen följa med mej till skogen? Allt var mycket underligt men Leya skulle med i bilen och vi

hämtade inte Sigrid.

Leya sjöng långa högljudda sånger och jag som tyckte synd om min katt pep och gnällde för att trösta henne.

Inte skulle vi till skogen och ett tag trodde jag att vi skulle till Grisöronaffären.

 

I det här fina röda huset så bor Distriksveterinärerna och dit skulle Leya. Jag fick passa bilen medan matte

var där inne i många evigheter, Leya är Maine coon och nu var veterinären tveksam om hon skulle klara 

deras narkos eftersom vissa katter av den rasen inte tål den. Men efter en del telefonsamtal till Halland

och veterinären som sköter Leyas släkt blev det klartecken.

Matte återkom utan Leya och vi åkte hem.

 

Så där nu ska jag gå och hämta Sigrid och ta henne till skogen.

 

Men titta, ett par hundar som vi känner.

 

Hej Sky och Biffen det var ett tag sen sist. Alltid trevligt att träffa hundar vi känner. Umgicks ganska länge

medan människorna pratade en massa tråk.

 

Nu Sigrid är vi på fria tassar så jag tycker att vi drar igång en rejäl lekrunda. Sigrid var som vanligt med på

mina planer så skoj hade vi.

 

Hörru Ekorre, varför vill du inte komma ner och prata med mej? Asociala typ!!!

 

Skynda dej Sigrid jag har span på nåt skoj längre bort.

 

Hiottade valparna som var ute på sin vanliga runda, tydligen går de alltid exakt samma väg. Jag och Sigrid

är alltid på olika ställen. Hur som helst så hade jag skoj med dom.

 

Jag råkade visst springa omkull Rick ett par gånger. Ja, ja han får lära sej att se upp när jag kommer och har

bråttom.

  

Sigrid tycker fortfarande att Inez är läskig men nu får Inez i alla fall hälsa på henne. Löser sej framöver.

 

Jag och Sigrid fortsatte med vårat och matte gick mest och funderade på hur det gick för Leya.

 

Vi bestämde oss för att vi ville gå den här vägen, kanske att det kunde finnas nåt roligt.

 

Hörru vi står på de här gamla stolparna alltså borde vi få godis. Vi fick självklart godis, lönar sej att stå'på

olika saker.

 

Roliga sandhögen. Upprepade leken vi lekte sist. Här är det Sigrid som inte tänker släppa upp mej.

 

Minst lika skoj att mota ner Sigrid och sen försöka hindra henne från att komma upp. Lekte detta ett bra tag.

 

Så där kampen är över, vi vann nog båda två och jag firade med en pinne.  

Lervatten på Heden är faktiskt alldeles utsökt gott. Vadå att vi båda har rent vatten hemma detta är bättre.

Lämnade hem Sigrid.

Hann bara hem till mej så ringde veterinären och talade om att nu var Leya klar och att vi kunde hämta nån

timme senare-

Åkte till Flen igen och veterinären berättade att det hade inte varit några problem att söva henne och

operationen gick jättebra. Nu kan inte Leya få några kattvalpar utan är kasterad och jag behöver inte stå

ut med att hon försöker göra såna med mej.

 

Men Leya vad har veterinären gjort med dej? Du luktar konstigt och verkar inte alldeles nykter.

Åkte hem och sen har jag haft tassarna fulla med att ha koll på min älskade katt. Hon har blivit riktigt pigg

nu och till och med käkat lite. Men jag vakar över henne, hade egentligen inte alls tid att gå på nån

eftermiddagsrunda. Var på en kort nån men inga katastrofer under min frånvaro.

Tänk alla de där som kraxade som olyckskorpar när jag flyttade hit. Men hur ska det gå med katterna, tänk

om de aldrig vänjer sej eller Wilma biter dom.

Matte hon visste att det skulle gå bra med tålamod och en massa beröm kommer man långt, mycket långt.

Mina katter är mina allra bästa vänner och de tycker ju lika mycket om mej numer.

Vidhåller att alla hundar borde ha minst ett par katter att sköta om och alla katter minst en hund.

 
 
Eva H

Eva H

23 november 2016 18:39

SÅ skönt att det gick så bra för Leya!
Underbar veterinär som ringde den andra.
Klart att hund o katt kan trivas alldeles utmärkt tillsammans! Korkade 2-beningar som inte begriper det. Här har vi en bit kvar till direkt umgänge men å andra sidan väldigt lite tjurighet nu.

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Fröken Odört

Fröken Odört

24 november 2016 07:48

Vad vore livet utan både katter och hundar?

Var för några år sedan en trogen läsare av din förra blogg, men blev sjuk och orkade inte fortsätta läsa. Är bättre nu och blev glad att se att du har en ny. :-)

http://froken-odorts-torparliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards