wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 22 november 2016

Delvis ny runda

Av Wilma Border collie - 22 november 2016 17:47

Jag och Sigrid blev skjutsade till skogen idag också. Enligt den förvirrade matte så hade inte

Sigrid varit med i den skogen.

 

Jag har varit här några gånger förut och dessutom ha Sigrid faktiskt varit med mej hit en gång. Tänk att jag 

ska vara tvungen att hålla reda på allt. Nu var det ett tag sen sist vi var här.

 

Va? Ska vi inte gå här? Tydligen inte för matte pekade på en annan väg.

 

Trevligt med nya ställen. Vi hade massor att spana på och så alla dess goda dofter överallt.

 

Fanns mycket spännande att undersöka inne i skogen också. Om människor lärde sej att använda luktsinnet 

skulle de uppleva så mycket mer.

 

Matte hittade en gammal Smörsopp, de borde egentligen vara döda nu men denna levde fast inget att ha.

 

Här har det minsann gått en hund och lämnat spår efter sej. Jag luktade ordentligt och har nu stenkoll på

vad det var för hund.

 

Dagens eller troligen årets äckligaste fynd. Vem sjutton hänger upp resterna av ett Rådjursskelett i

en björk? Hela ryggraden och ett ben fanns kvar, resten var borta.

 

Jag och Sigrid ägnade oss åt spaning men vi såg ingen som kunde vara skyldig. Skogen var alldeles tyst och

tom,

 

Jaha nu är vi ute på ännu en ny väg. Matte sa att om man fortsätter ett par kilometer till så skulle vi

komma till Murkelsjön. Dit måste jag komma ihåg att ta med Sigrid för vi skulle inte gå till den idag.

 

De har slaktat massor med skog där och det ligger stora flishögar efter vägen. Sigrid hon hittade nåt

mycket intressant och hade planer på att krypa in i den. Men det fick hon inte för matte.

 

Ja jag VET att jag ska gå här fast jag aldrig har gjort det. Lär dej nångång att jag ALLTID hittar Sigges

gamla vägar. Måste säja att han var extremt bra på att hitta stigar och vägar till bra ställen.

 

Här har vi minsann varit förut, den här vägen känner vi igen.

 

Vi hamnade vid den här fina sjön, där har både jag och Sigrid badat. Men nu höll isen på att invadera den.

Det där som ser spegelblankt ut är is.

 

Fast här fanns det lite vatten till behövande hundar. Vi kunde dricka och doppa tassarna.

 

Jag tänkte ta bort den här trädbiten, men det gick inte. Jag jobbade och jobbade men den satt fast. Kanske

att jag får bort den i vår när isen har dött.

 

Detta är garanterat årets allra sista Flugsvamp. Att det har varit en flugsvamp vet matte bara för att det

har växt massor med såna där hela hösten.

 

Gick o kollade en massa saker inne i skogen. Fanns mycket intressant om man är hund.

 

Helt plötsligt kom Sigrid utan sitt täcke, hon hade lyckats klä av sej alldeles på egen tass.

 

Fast täcket var inte långt bort det låg snyggt placerat i blåbärsriset. Det var ju inte kallt idag så hon kanske

tyckte att hon blev för varm. Matte klädde inte på henne igen.

 

Vad säjer du Sigrid? Den här vattenpölen är väl bra? Ska vi testa?

 

Den var utmärkt. Vi jagade varandra runt den i miljoner med varv. Matte blev alldeles yr i huvudet av att

titta på oss. Hon kanske skulle ha provat och vara med i leken i stället.

 

Inte bara Sigrid som klär av sej i skogen. Nån människa hade tappat sin skjorta där också.

 

Gick vidare och kollade alla viktiga saker. Blir det en massa snö så lär vi inte komma hit förrens det blir

vår så det är lika bra att passa på.

 

Jo men jag tänkte att den här vägen skulle vara bra. Matte har sagt att det finns ännu en sjö där och går

man tillräckligt långt finns det visst ytterligare en. Skulle vi inte alls göra idag. Matte påstod att det var dags

att åka hem igen.

 

Där borta står min bil så det är väl slut med det roliga för i dag då.

I morgon händer det lite speciella saker så jag hoppas att alla mina läsare vill hålla tassar och tummar för

Leya. Tror hon behöver det.

 
 
Ingen bild

Christina Johansson

22 november 2016 19:17

Vilka spännande daga ni är med om. Bra att ni kollar upp skogarna ordentligt.

 
Ingen bild

Annica

22 november 2016 23:00

Härlig ni har det med er ''förvirrade'' matte! Men hon hittar ju alltid till bilen... Men du Wilma är snart lika duktig! Tass <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards