wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 november 2016

Jobbat med ett av mina uppdrag

Av Wilma Border collie - 21 november 2016 17:54

Bra dag detta. Det är ju vardag och det innebär att Sigrid ska hänga med mej. Mycket roligare

att ha sällskap. Hämtade upp henne och sen åkte vi till skogen.

 

Vi blev skjutsade till Engelska skogen det var ett tag sen vi var där och dags att kolla huset långt bort

i skogen. Fast vi började med att kolla om nåt hade hänt sen sist.

 

De där Vilda grisarna de härjar värre än nånsin överallt just nu. Här har de bökat sönder en stor del av

skogen.

 

Sigrid tänkte smita och kolla bäcken här, men det förbjöd matte. Just här är det så stenigt att det är inte alls

nåt bra hundställe.

 

Den är bättre här men fortfarande så innehåller den alldeles för lite vatten, fast det är lite mer än sist.

 

Matte hittade nån svamp som heter Frostvaxing, är visst meningen att jag ska lära mej såna. I dag fanns det

bara två stycken så de är kvar i skogen.

 

Nånting rörde sej inne i skogen här. Matte trodde att det kanske var en Vild gris så vi fick hålla oss på vägen.

Såna där grisar ska man hålla sej långt borta ifrån. Vi kollade en massa andra viktiga hundsaker och busade

massor. Efter en helg har vi mycket att ta igen.

 

Nu ska jag ta hand om det viktiga att se till mina engelska kompisars hus så inga korkade tjuvar har varit där.

  

De eländiga Vilda grisarna hade haft party och gräsmattan den är ett minne numer. Enligt matte har de ställt 

till värre än nånsin.

 

Överallt har de dragit fram och bökat sönder.

 

Tycker att det ser ut att vara precis som det ska med huset. Är ju viktigt att kolla det ordentligt.

 

Ingen hade brutit sönder dörren eller gjort nåt annat heller. Allt var precis som det ska vara.

 

Tog med mej Sigrid till skogen, vi har ett annat uppdrag där. Matte pratade högt med oss hela tiden för det

luktade Vild gris så de var nog inte så långt bort.

 

Nog hade de varit i skogen allt för det var alldeles sönderbökat överallt här också.

 

Framme vid fina Bäversjön och inte låg det nån is på den heller. Bara vindstilla och alldeles spegelblankt.

 

Vi skulle kolla så den där flotten låg kvar, det gjorde den och jag funderade på om jag kanske skulle prova den.

Men matte förbjöd mej, hon påstod att hon den skulle drtiva från land så skulle hon inte få tag på mej och

en massa annat konstigt.

 

Sigrid hon ville nog egentligen bada men tro inte att hon fick det. Enligt matte är det alldeles för kallt i

vattnet.

 

Hörru Sigrid jag tycker att vi tar och röjer loss ordentligt en stund nu.

 

Vi var så snabba och hade så himla skoj att vi blev alldeles suddiga hela tiden. Tror vi slog nån slags

hastighetsrekord idag när vi jagade varandra runt träden.

 

Matte pratar om Vilda grisar, tror faktiskt att de här två spökhundarna är mycket värre- Konstigt att jag

och Sigrid aldrig såg dom.  

Bus kräver energi och smarta Sigrid har lärt sej att stå på saker då får man godis. Vi fick båda två.

 

Jag bara väntar på att Sigrid ska ta sej bort från leran Vilda grisarna orsakat sen tänker jag anfalla. Blev

ännu mera bus,

 

Du matte jag har hittat nåt. Matte trodde att hon hade drabbats av grava hallucinationer, men jag nosade

och förväntade mej godis och en massa beröm.

 

Vad säjs om nyfödda kantarellvalpar 21 november? Sitter ett helt litet gäng där. Jag fick massor med

beröm och matte började prata om att nu kommer tydligen svampsäsongen igång igen. Alltså kan jag träna

mer på min utbildning till svamphund.

 

Men titta nu på den smarta Sigrid. Hon såg att jag fick en massa beröm och godis när jag nosade på svampen.

Sigrid gjorde precis samma sak och självklart fick hon både beröm och godis. Vem vet kanske att hon också

kan bli svamphund i framtiden.

 

Matte lyckades hitta några få Trattkantarellvalpar också, hoppas att de hinner bli vuxna.

 

Tiden går fort när man har roligt, helt plötsligt så var det dags att gå till bilen igen. Vi var klara med dagens

övningar.

I morgon då ska vi hitta på nåt annat skoj.


 
 
Eva H

Eva H

21 november 2016 19:28

Att du är otroligt duktig med svampar såg vi igår men idag måste jag säga jag är än mer imponerad av Sigrid! Vilken liten smartis! Matte får nog öve med 2 ;)
PUSS på er tjejer!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

22 november 2016 08:06

Ni blir nog perfekta svamphundar båda två... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards