wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 20 november 2016

Jag kan minsann

Av Wilma Border collie - 20 november 2016 18:01

I dag skulle det vara en lugn dag enligt matte. Inget åka nånstans, alltså inga amputationer eller

farliga poliser och mina bra skogar var säkert fulla med jägare.

 

Matte hade hittat en boll som jag hade mycket skoj med. Den hade snöre så till och med hon kunde kasta

iväg den ganska långt.

 

Hade snöre var det. Helt plötsligt så fanns bara snöret i min mun. Matte provade att laga men bollen bara

lossnade hela tiden. Gick lika bra med bara bollen sen.

 

Men hej Rick och du vill leka med mej förstår jag. Jo det ville han självklart göra och jag tackar inte nej.

 

Så kom Inez också, valparna skulle väl ut på sin vanliga runda. Blev en massa bus med henne också plus att

vi tiggde godis.

 

Gäller att lära de där små en massa viktiga saker om hundlivet. Jag tror att de lyssnar på mej. Så skulle de

vidare till sin vanliga skog och jag skulle vidare till andra ställen.

 

Här har jag precis överraskat matte första gången. På stubben växer det ett par små Ostronmusslingar. De

markerade jag snyggt och matte öste beröm över mej. Vilken tur att hon dessutom hade korv med till mej.

Matte trodde att jag hade glömt det lilla som jag hunnit träna i år, jag glömmer aldrig nåt!

 

Detta var ju väldigt trevligt, isen försvinner på sjön. Mycket skönt med det svala vattnet som dessutom 

hjälper till så nya tassar växer ut. Behöver inte komma mer is nu.

 

Slapp läskiga bron för där stod det en spårvagn. Matte sa att de höll på och städade läskiga bron. Jag tycker

att det vore bättre att de åtgärdade gallret.

 

Fångades i kopplet en stund eftersom spårvagnen kom och så fick jag sitta och vänta medan den passerade.

 

Kollade noga av hasselskogen. Perfekt detta att använda fallna träd för att komma upp en bit och kunna

överblicka ännu mer. Såg inget av intresse. Vilda grisarna har i alla fall dragit vidare för det fanns inga

nya spår av dom.

 

Nä i andra sjön är det inte isfritt. Där ligger den överallt, ägnade en stund åt att fundera över hundlivets

alla väsentligheter istället. Finns faktiskt mycket att tänka på.

Men sen......................

 

Jag har gjort det igen!!!! Alldeles utan mattes inblandning så markerade jag Ostronmusslingar igen,

Gissa vilken hund som fick mängder med beröm och en massa korvbitar. Mattes finger syns i kanten men det

är bara för att jag nosar på svamparna ytterligare en gång och hon är beredd med korven.

 

Titta vad fina dom är. Det är dessutom en god matsvamp. Fast matte har låtit dessa sitta kvar, nåt om att

jag kan träna på dom igen. Men hon är så stolt så stolt över mej. Detta att jag kommer ihåg och kan fast

jag knappt kunnat träna nånting. Vadå, jag är faktiskt en väldigt smart hund.

 


Det var så skoj detta med svampen så jag fortsatte i rena glädjeyran. Detta är svamp, får jag beröm nu? 

Jo jag fick beröm och en korvbit fast jag inte alls behöver lära mej Björktickor.

 

Kollade om Räv var hemma. Vet inte om den var det för den kom i alla fall inte och hälsade. Oartig typ

vi skulle nog kunna bli kompisar.

 

Nä jag har inte hittat mer svamp men jag står nästan på trädstammen. Jag är godissugen, fick godis men

inte var det korv nu inte.

 

Ute på den där Dunkvägen, fanns inget spännade här. Dessutom påstod matte att det började vara dags att

gå hemåt igen.

 

Titta jag träffade Inez igen. Umgicks lite med henne fast det blir inte mycket lek när vi sitter fast i koppel.

 

Så gör jag det igen. Matte visade en stubbe med såna här Vinterskivlingar, så klart jag fattade att jag

skulle markera dom. Matte berömde mej så mycket och Inez som befanns sej på andra sidan gatan trodde

att det var hon som fick beröm. Jag käkade mer korv.

 

Varför är det inget vatten i den här fontänen? Jag är törstig! Enligt matte så har jag alltid massor med

vatten hemma. Kan väl hända att jag har men vatten ute är alltid godare.

 

Leta svamp var så himla skoj att jag gjorde om det nästan utanför min port. Växer såna där Vinterskivlingar

där också. Ännu mera beröm och godis.

Gick hem till mina katter och berättade om mina bedrifter. De suckade och frågade om jag ska bli som Sigge

komma hem och tråka ut dom med en massa berättelser om svamp. De ska faktiskt lyssna på mej när jag

har så här intressanta nyheter.


 
 
Eva H

Eva H

20 november 2016 20:41

Du o matte ska verligen vara jättestolta!
PUSS duktigaste tösen!

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards