wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 19 november 2016

Farlig polis och lunch

Av Wilma Border collie - 19 november 2016 17:32

TACK för allt medlidande från alla som hört av sej både här och på Facebook. Mitt liv är eländigt

och ännu har inte e nya tassarna växt ut.

Har faktiskt haft bättre dagar än den idag också.

Min bil användes så ag trodde jag skulle åka till skogen. Funderade på hur jag skulle kunna ta mej fram

så svårt handikappad som jag är. Dessutom ösregnade det så det skulle ha blivit mycket otrevligt för mej.

Inte nog med regnet, överallt satt det skyltar om jakt också. Men jag skulle inte till skogen jag skulle till

Eskilstuna.

 

Hej Ann Marie! Vad tänker du ge mej? Nån konstig drog så fler kroppsdelar kan amputeras?

 

Nä jag vill inte alls ha de där hundkexen. Litar inte på att du inte planerar övergrepp. Jag spottade snyggt ut

dom.

 

Va sa du korv? Ja korv går nog inte att förgifta så den åt jag självklart sen tog jag faktiskt de där kexen

också. Kunde ju ha kommit nån annan hund och hittat dom. Var inget konstigt i varken korv eller hundkex.

Åkte vidare, passade bilen på ett ställe medan matte fixade nåt tråk.

Sen åkte vi vidare skulle handlas tråkmat på ICA Maxi. På andra sidan vägen hade polisen nån kontroll och

stoppade alla bilar. Oj då sa matte de har visst flygande besiktning också.

Matte svängde och där var det också poliser, nu skulle en prata med matte. Typ kolla att hon var nykter

och hade körkort. Polisen tittade på mej och sa nåt om "Vilken fin Border collie, det är trevliga hundar".

Jag kan bli väldigt rädd för karlar som är arbetsklädda, fast det blir bättre och bättre lär mej att ingen är

dum mot mej. Men den där polisen var enligt mej farlig, väldigt farlig. När jag blev tilltalad så tryckte jag in

mej i mitt hörn av baksätet och försökte försvinna. Bestämde mej för att poliser är farliga, väldigt farliga.

Enligt matte är poliser trevliga, i alla fall så länge man följer lagen. Tror jag inte ett ögonblick på.

 

Medan matte handlade tråkmat så hade jag den här utsikten. Ser väl alla att polisen som mitt i gatan står

är fullkomligt livsfarlig? Jag såg hur hon stoppade bil efter bil.

Matte kom tillbaka och fortfarande så stoppade poliserna alla bilar. Matte åkte faktiskt en omväg för att

slippa hamna i en sån där flygande besiktning. Sist hon gjorde det så hade polisen åsikter om att den bilen

saknade antenn och delade ut en tvåa! Jag är glad för att jag slapp umgås med fler livsfarliga poliser.

 

Så där utsläppt ur bilen och har hamnat på Djurgår´n inget regn och inga jägare så här gick det bra att vara.

 

Ja, jo jag vet att det ser ut som om jag springer men egentligen haltar jag runt på benstumparna.

 

Här syns det att jag saknar tassar. Letade spännande dofter och hittade en hel del. Verkar som om det rör

se mycket hundar här men jag träffade inte nån idag.

 

Undrar vad jag ska hitta på nu då? Sist jag var här så hade jag Sigrid med mej, var roligare då.

 

Om detta är jag som leker med en pinne? Nä jag kan för närvarande inte alls hoppa så bilden ljuger.

 

Fast leta godis på stenar det kan jag. Det är lönade att befinna sej uppe på saker.

 

Människor är korkade. Varför tömmer dom en papperskorg och sen eldar upp den? Så konstiga saker skulle

aldrig vi hundar göra.

Så var det dags att gå till bilen.

 

Det blir nog bra i alla fall denna eländiga dag, Under förutsättning att matte behagar öppna dörren.

 

Hej! Har du nåt till mej? Jag behöver äta en massa gott så jag får krafter så att mina kroppsdalar återbildas.

 

Perfekt precis vad jag behöver, en skål med utsökta köttbullar. Åt självklart upp alla.

 

Kollade vad människorna skulle äta. Nån vegetarisk pastasås, nja jag föredrar köttbullar fast jag åt lite av

deras mat också. Somnade en stund medan människorna pratade tråk, sen var det dags att åka hem igen.

Var på trist eftermiddagsrunda, inga affärer öppna och inte träffade jag nån jag känner.

Drabbades av passa huset medan matte försvann och rastade Rottis Helga. När de var ute så hade Helga

blivit rädd för nåt i häcken vid hennes hus. Stoppat svansen mellan benen och tyckte att det var läskigt.

Enligt matte så ska vi gå förbi där när jag går ut  sista rundan för att se om jag också reagerar.


 
 
Ludde

Ludde

19 november 2016 22:21

Köttbullar är bra mycket godare än grönsaker... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards