wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 14 november 2016

Letat efter nåt som inte fanns

Av Wilma Border collie - 14 november 2016 17:53

Bra detta med vardag för i dag skulle ju Sigrid hänga med mej till skogen igen. När hon skulle hämtas

så använde matte bilen så jag begrep att vi skulle få åka nånstans.

 

Ja du Sigrid vad ska vi hitta på idag då? Den här skogen har vi varit i men det var nån månad sen sist.

 

Började med att undersöka vad som hänt sen sist. Hade rört sej många olika djur och massor med spännande 

dofter hittade vi.

 

Var väldigt dimmigt i dag och luften var så fuktig att det nästan kändes som regn.

 

He he he Sigrid märker ingenting. hon har hittat nån spännande doft men vänta bara...........

 

Så min plan lyckades och jag funderar på att snörulla henne. Blev inte så för Sigrid är ju så himla snabb att

det blev jakt istället.

 

Ekorre? Nä vad får dej att tro det? Jag är bara omåttligt intresserad av hur tallar ser ut i toppen. Eller så

var det en sån där osocial Ekorre där uppe.

 

Fortsatte i skogen och matte pratade om att hon skulle titta efter några sällsynta och fridlysta svampar

som heter Bombmurklor. Tydligen var Sigge expert på att hitta nya ställen med såna och här hade han många

ställen med såna.

 

Ja du Sigrid undrar vad det egentligen är vi ska leta efter? Jag kan lite om svampsök och Sigrid inget alls.

Tydligen ska jag lära mej såna där Bombmurklor. Förra året hade de kommit här vid den här tiden. Matte

som vet vad det är tittade mycket men ingenting.

 

Det fanns inga, matte kollade på alla Sigges gamla arbetsplatser. Jag och Sigrid fördrev tiden med bus.

 

Snart, mycket snart så kommer hon och då.................

 

Hon kom och jag anföll så vi kunde jaga varandra igen. Väldigt rolig lek det här.

 

Vi VET att du har en massa torkad blodpudding och vi behöver faktiskt sån.

 

Tro nu inte att vi blev serverade inte, nädå vi fick minsann jobba och leta upp den. Tur att både jag och

Sigrid har bra luktsinne så vi hittade allt.

Drog runt i skogen utan att hitta nåt spännande.

 

Vet inte riktigt vad Sigrid hade pysslat med i blåbärsriset för helt plötsligt hade hon nästan tagit av sej

täcket. Matte fixade till så det satt rätt igen, hon fryser ganska lätt så hon behöver ha det nu.

 

Men hjälp mej!!!!!! Den där Pitbull Sigrid tänker äta upp mej eller nåt annat otrevligt.

 

Jag överlevde attacken nu igen. Kan du ge den där blodtröstiga varelsen blodpudding så kanske jag slipper 

frukta för mitt liv. Vi fick faktiskt blodpudding båda två, bra knep det där när Sigrid leker pitbull.

 

Dags att dra oss till våra olika hemma. Har varit ett par timmar i skogen och nu började Sigrid frysa.

Skjutsade hem henne och jag åkte hem till mej.

I dag är det 4 månader sen jag flyttade hit, Tiden går så snabbt och tänk vad jag har hunnit uppleva mycket

på den tiden. Lärt känna så mycket människor och hundar, jag som inte hade umgåtts med katter är ju

bästa kompis med dom nu. Alla hundar borde få ha minst ett par katter att sköta om. Alla dessa nya skogar

som aldrig tar slut och massor med annat spännade hela tiden. Känner mej faktiskt ganska nöjd med livet.

Gick ut på eftermiddagsrunda, matte upplyste om att Pryl 7an var stängd när jag slog på dörren. Var inte alls

stängt, tror det var specialöppet för mej. Fick godis och ett löfte om att på torsdag då ska jag få köttbullar

där. Hoppas det är torsdag imorgon.

Skickade in matte i affären så hon köpte ett nytt märgben till mej. Har jag stått ut med henne i 4 månader

så ska jag ha present.

 
 
Ingen bild

Christina Johansson

14 november 2016 22:37

Vilken tur att det var specialöppet hos Pryl 7:an för dej, Wilma. Så roligt du och Sigrid har haft det idag. Spännande också att Ni hittade blodpudding mitt i skogen och ibland hittar Ni ju köttbullsträd. Det är ju toppenbra. Oj, vad Ni verkar ha det roligt din matte, du och Sigrid. Sussa gott i natt.

 
Kasper

Kasper

14 november 2016 22:56

Nu börjar åtminstone en del grejer fungera bra igen, i mattes och min dator.
Så himla kul du och Sigrid har, men fyyyyy, vad hemskans förskräckligt det måste ha känts när hon försvann sådär!!!
Jag har ju också sällskap för tillfället, men särskilt pigg är hon inte. men det blir nog bättre. Plötsligt fick matte mycket att fundera på.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

15 november 2016 08:26

Mycket lämpligt att fira 4 månader med ett märgben... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards