wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 11 november 2016

Jag den farliga hunden

Av Wilma Border collie - 11 november 2016 17:52

I dag har jag lärt mej att jag är en mycket farlig hund, visste jag faktist inte att jag var. Brukar

alltid få höra hur snäll och vänlig jag är.

Efter mina vanliga morgonrutiner och en massa tjat från Leya så skulle jag gå och hämta Sigrid.

Faktiskt skönt att få gå ut och koppla av från Leya och hennes helskumma beteende ett tag.

 

Inget åka nånstans idag hemmaskogen kunde duga påstod matte. Hon hade visst slarvat bort inspirationen

om bra skogar.

Har nästan passerat Heden och Sigrid har span på nåt som verkar trevligt.

 

Hej Rick lika bra att pula ner dej i snön en vända. Inte alls så farligt som det ser ut bara lek.

 

Inez befann sej också i skogen så jag roade mej ordentligt med dom ett tag.

 

Sigrid tycker ju att Inez är läskig så hon smörade för Inezhusse istället. Sen skulle vi åt olika håll, tog sin

lilla tid. Inez ansåg att hon skulle hänga med mej och vägrade komma till sin husse. Slutade med att matte

fick fånga henne.

 

Matte hade fått syn på han Patrick som jobbade i Pinnaffären förut och skulle prata med honom. Då smet

Rick i stället och ville inte alls följa med sin matte. Han blev också infångad och återbördad till sin matte.

Det är inte lätt att vara så populär som jag är.

 

Tillbaka i skogen och jag funderar på styrketräning. Den här verkar alldeles utmärkt för sånt. Men sen kom

jag på att jag nog hade en massa annat viktigt att göra.

 

Som detta undersöka och diskutera en massa trevliga dofter med Sigrid. Hade passerat ett antal hundar

sen sist och det gäller ju att ha stenkoll.

 

Eller som här, leka en massa med Sigrid. Hon har precis försvunnit bakom träden, som vanligt är hon

ruskigt snabb.

 

Drog vidare i skogen, busade massor och lyckades fördriva tiden väldigt bra.

 

Sigrid tränade på att flyga. Måste säja att hon har blivit väldigt duktig på det, hon flyger lika bra över

fallna träd som jag gör.

 

Nähä fortfarande lika tomt vid den här stugan. Jag måste faktiskt kolla varje gång jag passerar om Terra

och hennes människor har återkommit. Enligt matte så kommer jag att få vänta i många månader innan

det är dags.

Busade massor med Sigrid igen, vi hade jätteskoj och när jag leker som värst så låter jag en del.

Då kom det en människa som blev fruktansvärt upprörd. Började skälla på matte om att hon var totalt

ansvarslös som lät den jättefarliga stora hunden hålla på och attackera den lilla. Förstod inte matte att den

lilla (Sigrid) inte skulle ha en chans mot den stora farliga (jag). Jag skulle hållas i kort koppel och lååångt

från andra hundar.

Matte svarade bara att om man kan nånting om hundspråk så skulle vem som helst se att vi lekte och hade

väldigt roligt. Människan fortsatte vara arg och påstå att Sigrid skulle bli svårt skadad. Matte tog oss och

gick det finns de som det inte är idé att diskutera med.

 

Ja visst är jag livsfarlig, bita sönder pinnar är jag i alla fall bra på.

 

Hörru Sigrid ska vi ta ett rejält röj igen, jag känner för det.

Kolla den lilla filmsnutten här och på med ljudet så hör ni hur farlig jag är. Den som tittar noga ser

dessutom att det är den förklädda Pitbullen Sigrid som mest jagar mej.

Som sagt vi har roligt, väldigt roligt och ännu har vi ju inte lyckats äta upp varandra.

 

Efter avslutat bus så hittade Sigrid nån väldigt intressant doft. Hon stoppade nosen djupt ner många gånger

för att verkligen nå vad det nu var.

 

Stackars Sigrid har det inte lätt med de där snöbollarna. Hon har overallen för att slippa få flera kilo såna i

pälsen. Då skaffar hon sej en extra nos i stället. Faktiskt så var hon tacksam när matte såg till att hon blev av

med den.

 

Tråk, det är dags att lämna hem Sigrid till hennes hemma igen. Fast ok vi har varit ute i flera timmar så

det är väl inte synd om oss.

 

Titta vilket fyns jag gjorde medan matte klädde av Sigrid. Jag hade planerat att käka upp benet men det

satte tyvärr matte stopp för. Hon påstod att jag inte alls får stjäla Sigrids saker. Skulle ju inte stjäla bara

hjälpa till att äta upp det.

Gick hem till Leya som är lika skum och förföljer mej överallt. Försökte leka med henne men det ville

inte hon. Vi brukar faktiskt ha skoj ihop när hon är normal.
 




 
 
Tarzan och Sessan

Tarzan och Sessan

11 november 2016 23:52

Mjausan, visst syns det att ni har roligt på den däringa videon, jamans <3

tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 25 april 18:01

Skulle hämta Basse inför skogsrundan.   Titta! Premiär för i år att åka nedanför skidbacken. Det finns en del snö kvar i backen om vi skulle drabbas av akuta behov av rull i konstsnö. Basse var mycket nöjd eftersom han befann sej på vanliga li...

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards