wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 4 november 2016

Så kom istiden

Av Wilma Border collie - 4 november 2016 17:51

Sigrid hälsar till er alla och tackar för alla hälsningar. Hon har berättat för mej att hon tänker

aldrig mer springa och gömma sej och inte våga komma fram. Hennes matte berättade att hon bara

ville vara nära igår så det tog hårt på henne med det ruskiga äventyret.

I dag hade matte tänkt att vi skulle åka till en skog men det ställde hon in. Massor med minusgrader och

dessutom halt.

 

Så här dimmigt och alldeles vitt var det när jag skulle gå och hämta Sigrid. Alltså skulle vi hålla oss i

vanliga hemmaskogarna idag.

 

Långt där borta ser det faktiskt spännande ut, dit ska vi.

 

Hittade lilla Sky och Rick, perfekt valpar innebär en massa trevliga lekar.

 

Inez var också där,men Sigrid gillar inte Inez just nu tycker att hon är alldeles för påflugen.

 

Hej Biffen är du också här. Blev alltså rena stormötet för hundar.

 

Gissa om vi hade skoj. Detta är enda bilden där alla kom med från vänster Inez, Sky,Biffen, Rick och jag.

Vi sprang massor och jagade varandra.

 

Fast Sigrid ville inte vara med så hon höll se hos matte och tittade på vad vi andra gjorde. Ja, ja hon kan

vara med en annan gång när hon har lust.

 

Vi lämnade gänget på Heden och fortsatte själva, nu ville minsann Sigrid leka. Vi hade jätteskoj med

en massa spring.

 

Jag tränade mer på det där med att flyga, inga problem att lätta från marken. Behöver däremot träna på

att hålla mej kvar i luften.

 

Växte faktiskt svampar i gräsmattan. Alldeles djupfrysta gamla musseroner.

 

Bada nä det ser inget inbjudande ut nu, vi drack bara lite vatten.

 

Bryggorna var alldeles vita av frost, så klart med drygt 7 minus i natt så är inget annat att vänta.

 

Inga människor hade grillat och lämnat smarriga rester till två hungriga hundar heller.

 

Som sagt istiden är här. För nu börjar den lägga sej på sjön. Alldeles för tidigt enligt matte.

 

Det var som mycket rimfrost att allting har fått päls.

 

Gick till skogen och där var det inte alls lika fruset. Vi roade oss ordenligt bland alla prasslande löv.

 

Tränade på hopp över fallna träd också. Sigrid har blivit superduktig på att hoppa över såna.

 

Törstiga var vi och det var is på vattnet. Men jag lyckades slå sönder den så vi kunde dricka, mycket gott

med lervatten.

Jaha du Sigrid vad ska vi hitta på nu då? Nåt mer skoj borde det finnas.

 

Gick ut på en äng och här fanns det en massa spännande dofter. Vi ägnade mycket tid till det.

 

Det är inte lätt att vara liten Sigrid i gräset, nästan så hon försvinner. Hade det varit högt gräs hade hon 

försvunnit. Men efter gårdagen så höll hon sej nära mej och matte hela tiden.

 

Kom ut på den där vägen som kallas för Vilda grisvägen. Den fick det namnet en gång för länge sen när

det kom en Vild gris springande där när matte och Sigge gick på den.

 

Hittade en massa godis på ett ställe. Finns inte minsta godissmula kvar där nu, vi städade mycket noga.

 

Det var väldigt vad de ställer till det på spårvägen då, en massa djupa diken överallt.

 

Men nu stämmer ingenting, de där spårvagnarna ska bara vara ute när det är vår och sommar. Just nu

verkar det vara vinter men det kom en spårvagn. Kanske är så att våren är på gång nu.

Gick hem med Sigrid och önskade henne trevlig helg. Jag gick hem och sov ett tag.

Gick ut på eftermiddagsrunda, tiggde godis på Pryl 7an, träffade Inez igen som rastade sin husse. Så

var matte i affären och köpte korv till mej. Hon har fått en av sina idéer, om det blir tråkväder så kan

jag sysselsätta mej inne.

Enligt matte så ska jag träna korvapportering.

Titta på den här filmen med Sigges gamla kompis Golden Lotta. Hon var en stjärna på att apportera korv.

Stackars Sigge han fick passa flaggstången medan Lotta visade hur duktig hon var, kanske apporterar de

korv tillsammans nu där på andra sidan regnbågsbron.

Jag har i alla fall inte kommit i närheten av korven idag, får se vad som händer i morgon.



 
 
Ludde

Ludde

5 november 2016 13:47

Jag tror nog att du blir en bra korvapporterare. Det går åt en väldans massa korvar medan man tränar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Torsdag 18 april 18:06

Kallt var det när jag var på morgonrunda. Matte sa att hon sett bilder på hur det snöade massor ett natl mil söderut. Åkte och väckte Basse, som omväxling ville Nisse gå ut. Samma smörande för att jag skulle öppna dörren. Så skulle vi hitta på nå...

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards