wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 3 november 2016

Började bra men.................

Av Wilma Border collie - 3 november 2016 17:38

Hämtade som vanligt Sigrid och idag skulle vi ut och åka. Vi skulle till ett ställe där varken jag eller

Sigrid har varit. Sånt är alltid trevligt, uppskattar faktiskt mattes enorma förråd av nya ställen.

 

Framme vid det nya stället, en jättelik ekhage. Nu ska vi kolla in den ordentligt.

 

Nya ställen är skoj för det finns massor med spännande dofter och annat intressant. Vi hade massor att

kolla på.

 

Hörru Sigrid jag tycker att vi kan ta och leka ordentligt en stund nu. Vi lär hinna kolla alla viktiga saker

också.

 

Så klart Sigrid var med på mina lekinviter. Den som tittar noga ser att vi båda flyger på den här bilden.

Är man tillräckligt snabb så lättar man från marken.

 

Sigrid syns bra med sitt rosa täcke även om hon mest är en prick på den här bilden.

 

Vi fortsatte våra mycket noggranna undersökningar av det här nya stället. Massor med spännande hittade

vi överallt. På sommaren går det en massa kossor här så det är väldigt gott om lämningar efter dom. Men

sånt bryr vi oss inte om som tur är.

 

Mulet var det och det försökte komma snö flera gånger.

 

Fast det finns faktiskt lite höstfärger kvar på en del träd. Egentligen ointressant vi hittade minsann allt

av värde på marken.

 

Sa du godis? Vi kommer!!!! Jodå det var godisutdelning till behövande hundar.

 

I den där hagen finns det urgamla ättelika ekar. Perfekt att jaga varandra runt såna.

 

Såna här balansövningar är nyttigt. Provade på många gamla fallna träd och vi får en massa beröm och godis 

varje gång vi ägnar oss åt sånt här.

 

Vi hittade sjön också men avstod från bad. Drack bara lite vatten och större delen av sjön är stulen.

Syns på stenen bakom Sigrid var vattnet brukar vara när det är normalt.

 

Detta är perfekt styrketräning, kasta runt med en gammal tung ekpinne.

 

He, he, he detta är jätteskoj, Sigrid har inte upptäckt att jag har gömt mej. Vänta bara tills hon

kommer häråt.

 

Då kastade jag mej fram och sen jagade vi varandra och hade så skoj.

Så fick matte syn på att det kom en människa och ropade på oss. Jag kom, människan blängde surt på

mej och matte ropade på Sigrid.

Det kom ingen Sigrid, det fanns ingen Sigrid nånstans. Matte ropade och ropade Sigrid kommer ALLTID när

hon ropar. Men nu var det ingen som kom. Hon syns ju bra i den rosa västen också.

Till slut så förstod matte att Sigrid nog blev rädd för den där människan som passerade. Kanske att hon

hade sprungit hela vägen till bilen? Men nej ingen Sigrid fanns där heller. Tillbaka och letade och ropade

ännu mera. I den där enorma hagen ligger det ett gammalt torp, matte letade och ropade. På ett ställe

börade ag nosa mycket och matte tror att det var spår efter Sigrid jag kände.

Till slut var det fullkomlig panik, det hade gått ganska lång tid, matte tror 30-40 minuter minst.

Då ringde matte till Sigrids matte, jo hon skulle komma och hjälpa till att leta. Kanske att Sigrid skulle

komma om hon hörde sin mattes röst.

Jag och matte skulle vara ungefär där Sigrid gick upp i rök ifall hon skulle komma tillbaka där.

 

Titta!!!!!!!! Helt plötsligt så fanns Sigrid där igen.

Stackarn hon såg alldeles livrädd ut och trodde nog att hon skulle få en massa skäll eller nåt.

Så klart hon INTE fick skäll där emot massor med beröm och godis. Hon var ju så duktig och vågade komma

fram igen.

 

Så ordningen är återställd. Sigrid är tillbaka och har förstått att ingen blir arg på henne. Matte har ringt

till hennes matte och meddelat att Sigrid är hittad. Precis som jag har Sigrid haft ett annat hem innan hon

flyttade till sin matte. Ingen vet men troligen så hade inte Sigrid det alldeles lätt där. Troligen användes

gamla otrevliga bestraffningsmetoder för hon kan bli rädd och gömma sej när hon gjort otillåtna saker.

Kanske påminde den där människan om hennes gamla liv och det var därför hon blev så rädd och gömde

sej nånstans.

 

På väg till bilen igen, jag försökte inbjuda till lek men Sigrid var så trött så trött. Stackarn vad hon måste

ha varit rädd. Alldeles ensam på okänt ställe och inte våga sej fram till mej och matte. Detta vill vi inte

uppleva igen. Skulle tro att hon har sovit väldigt, väldigt gott resten av dagen.

 
 
Eva H

Eva H

3 november 2016 18:45

Men stackars, stackars, stackars lilla tjejen! :(
Du får hälsa henne hon var väldigt duktig o modig som ändå stannade där i närheten så hon kunde komma fram igen när ni kom tillbaka.
Klart hon skulle ha massor av godis!
Matten får ge henne ett gäng extra pussar o klappar från mig nästa gång ni ses.

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Eva

3 november 2016 19:12

Åh lilla gumman. ❤ Skönt att allt löste sig till det bästa till slut. 😊

 
Ingen bild

Anita

3 november 2016 20:16

Vilken tur att Sigrid kom fram till slut. Så jobbigt när man inte vet var en älskad kompis håller hus. Fortsätt stärk Sigrids tro på människor.

 
Ludde

Ludde

3 november 2016 22:31

Tur att Sigrid kom fram till slut. Ensam på okända platser kan inte vara så kul... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Ingen bild

Christina Johansson

3 november 2016 23:17

Jag förstår att Ni blev oroliga då inte Sigrid kom när din matte ropade på henne. MEN, så underbart att hon hittade tillbaka till Er igen. Hon blev säkert jätterädd för den där andra människan i skogen. Lycka när din fina kompis kom tillbaka.

 
mollesnutten

mollesnutten

4 november 2016 06:24

Stackars lilla Sigrid,vad rädd du måste blivit.Alldeles ensam i stora ekhagen.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 17 april 17:56

Kallt i morse, när jag var ute för morgonrunda så var det frost på bilarnas rutor. Den där våren verkar dröja. Basse skulle hämtas igen. Hade tur för han var på sin vanliga liftarplats och ännu bättre, dörren öppnades så vi tog oss in och fick vä...

Av Wilma Border collie - Tisdag 16 april 18:01

Matte kom ur sängen utan problem i morse trots gårdagens krachlandning. Bara en öm arnbåge, skönt att slippa dra runt på ett vrak. Basse sov i vanlig ordning. Åkte och hämtade honom. Nisse kom rusande och ansåg att jag skulle släppa in honom. Und...

Av Wilma Border collie - Måndag 15 april 17:57

Basse han gjorde som vanligt, tog sovmorgon. När mina morgonrutiner var avklarade och den långsamma matte klar med sitt så åkte vi och hämtade honom.   Nu börjar tråkgrönsakstiden. Stå och gulla med tråkrababrber ska det vara nödvändigt det? F...

Av Wilma Border collie - Söndag 14 april 17:56

Vaknade i morse, ute vräkte regnet ner. Hade sån tur att det hade slutat tills jag skulle på morgonrunda. Gjorde vad jag skulle gick in och passade dörren.Sen var det äntligen dags att åka.   Framme, men jag tänker inte gå en meter för jag ser...

Av Wilma Border collie - Lördag 13 april 17:53

Lördag och alltså mingeldags igen. Klarade av morgonrutinerna och passade dörren.   Precis när jag kom till Basse så kom det en ny hund.  Alltid trevligt med nya kompisar. Han presenterade sej som Buster och ville gärna lära känna nya hund...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards