wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 2 november 2016

Försökte bli vinter

Av Wilma Border collie - 2 november 2016 17:29

I dag försökte den där vintern anfalla. När jag var ute på min morgonrunda så landade det några

snöflingor i min päls.

 

Sen var det dags att gå och hämta Sigrid, idag hade inte matte nån som helst lust att skjutsa oss nånstans.

Försökte snöa då också.

 


Fast de där snöflingorna smälte lika snabbt igen, rena undret att en fastnade på bild.

Hämtade Sigrid och så skulle vi sysselsätta oss med nåt ett par timmar.

 

Men titta vad vi hittade! Inez var ute och sprang och ville säkert umgås med oss.

 

Inez lyckades välta stackars Sigrid som blev liggande på rygg.

 

Självklart la jag mej i och kollade så Sigrid mådde bra. Ingen fara var ju bara lek mellan de där två men ingen 

rör min Sigrid.

 

Nä jag tänker inte sätta tänderna i Inez vi har bara väldigt skoj och busar.

 

Inez skulle gå hem till sej så vi hängde på och bjöd oss på skinka. Var jättegott. Bra att ha fått mer energi

också innan vi skulle fortsätta med vårat,

 

Nu kommer jag och tar dej Sigrid. Inez är en tuffing ibland. Till Inez stora besvikelse så skulle ju jag och

Sigrid vidare.

 

Jaha du Sigrid det blåser isbjörnar och eskimåer och du är ju frusen eftersom du inte har sån där bra

underull. Är lika bra att vi tar och leker mycket så du håller värmen.

 

Jo vi körde hårt en stund, det är himla skoj detta med kompis på långrundan.

 

Fast jag tror att Sigrid planerade att gräva sej ett ide. Hon grävde och grävde här, kanske skulle fungera

att övervintra under trädrötterna.

 

Blev inget ide så vi kunde fortsätta ha skoj. Här har jag precis legat alldeles platt och väntat på att

Sigrid ska närma sej. Sen är det bara att hoppa rakt upp och jaga henne, mycket skoj lek som vi leker ofta.

 

Kollade sjön faktiskt lite mer vatten i den. Insåg att badsäsongen nog är slut nu.

 

Det blåste isande kallt och försökte snöa så vi lät sjön vara. Ett mycket klokt beslut enligt matte.

 

Här har minsann Ossy lämnat en massa hälsningar. Men honom träffade vi aldrig hade varit trevligt att

presentera Sigrid för honom.

Gick vidare i skogen, blåste så det knakade i träden.

 

Undrar om det är nåt intressant här inne? Nä verkade inte så så vi struntade i att kolla vidare.

 

Vet inte vad Sigrid hade för sej i blåbärsriset men tydligen försökte hon klä av sej. Matte klädde på henne

igen, hon ska inte frysa.

 

På väg hemåt igen och vi funderade på om vi skulle ta ett dopp i fontänen. Den är avstängd men det fanns 

vatten efter allt regn. Fick inte alls fontänbada för matte.

 

Nu Sigrid ska vi ta oss in här på Pryl 7an här serveras det alltid Frolic. Sån där kunskap som Sigrid behöver.

 

Nu förstår du gäller det att vi ser riktigt snälla och utsvultna ut. Det kommer att löna sej.

 

Vi fick både godis och en massa kel, alldeles perfekt.

Sen var det dags att lämna hem Sigrid till hennes kattvalp och jag gick hem till mej.

Dötrist eftermiddagsrunda.

Hoppas vi kan göra mer i morgon.


 
 
Eva H

Eva H

3 november 2016 10:21

Valpar kan man gott huta åt när man än ser dem... HAR de inte gjort något bus så tänker de säkert!/Assar (som börjar bli smått "gubbig" med valpingar ;) )

http://fyrfotingar.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 27 mars 18:01

Vanliga rutinen i morse, hämta Basse på liftarplatsen, Fördel dörren öppnades så vi fick gott godis., precis vad vi behövde. Sen skulle vi åka och kanske jobba som svamphundar.   Kollade noga vad som hänt sen sist. Förra gången vi var här så...

Av Wilma Border collie - Tisdag 26 mars 17:58

Vanliga rutinen i morse, Basse skulle inte ha skjuts hit så jag skulle hämta honom. När jag var ute för morgontoalett  så snöade det inte. Hörde att matte hade märkliga åsikter precis när vi skulle åka.   Snön vräkte ner med enorma flingor, de...

Av Wilma Border collie - Måndag 25 mars 17:59

Basse han sov i morse så det var bara att åka och hämta honom.   Nisse var så nöjd när jag kom och hämtade Basse, för han vile in. Basse behagade vakna och sen skulle vi kolla om mattes plan fungerade.   Hamnade vi hembygdsgården i Sparre...

Av Wilma Border collie - Söndag 24 mars 17:53

Klarade av morgonrutinerna, passade dörren alldeles för länge. Sen var det äntligen dags att åka.   Ja du Basse, det här var en smart idé att ha koll från bordet. Nu ser vi verkligen när och om det kommer kompisar. Ska nog använda detta flera ...

Av Wilma Border collie - Lördag 23 mars 17:57

Mina vanliga lördagsrutiner. Tråkfrukost och ensam morgonrunda, sen passa dörren i evigheter.   Så äntligen framme, nu ska jag bara hitta Basse som inte ens kom och mötte mej.   Där borta ligger han i den där kojan som Bassehusse byggde t...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards