wilmablogghund

Alla inlägg under oktober 2016

Av Wilma Border collie - 15 oktober 2016 18:00

Man får vara glad för det lilla i dessa tråktider, fast nu är bara morgondagen kvar innan det

blir normalt igen.

 

Närmaste skogen, ser dött och övergivet ut. Undrar vad jag ska hitta på för nåt?

 

Träffade två nya hundar, trevliga var de. Fast min bak behövde de inte alls bry sej om. Funkar bra att

sätta mej ner då.

Efter att ha lyssnat på en massa mänskligt prat så gick jag vidare.

 

Matte hade tagit med min bol. Hade mycket skoj med den en stund.

 

Inte för att jag riktigt vet vad jag planerar här. Spela tassboll kanske. Ja, ja jag hade i alla fall skoj.

 

Kom på att jag aldrig har provat den här rampen. Var ganska okej att springa på.

 

Växte godis i en tall, växer inte minsta lilla smula där nu. Jag rensade självklart allt.

 

Hade skoj med bollen en stund till. Här funderar jag på att lära mej att fånga den med tassarna. Insåg att

munnen är bättre när bollar ska fångas.

 

Fortfarande finns det massor med blåbär i skogen. Fast de är både torra och ganska smaklösa.

 

Hej Ossy! Det var länge sen sist, har du lust att leka en stund?

    

Hade han ingen lust med, han ville bara pussas. Alltå pussades vi ett tag innan jag gick vidare.

 

Titta en svamp!!!! Fast en nästan färdigtorkad champinjon får vara kvar i skogen.

 

Gick till sjön, ännu finns det vatten kvar i den men badsäsongen är nog över. Börjar vara väl kallt i

vattnet nu.

 

Vid en av bryggorna hittade jag en båt som var på rymmen. Brukar inte vara nån båt här, men sjön är liten

så den hittar nog hem igen.

Gick vidare för det blåste nästan isbjörnar och eskimåer där.

 

Titta vad jag hittade! Inez som var ute och rastade sina människor. Hon är alltid sugen på en massa bus

så jag såg till att få igång henne.

 

Ojdå, hoppsan! Jag råkade visst springa omkull Inez. Ja ja sånt händer när man har roligt.

 

Sen jagade vi varandra massor och hade jätteskoj. Valpar är skoj för de har så mycket energi och snabba

är vi.

 

Nädå det är inget fel på min uthållighet, jag ska bara andas ett par sekunder så kan vi fortsätta sen.

Bara det att det blev ingen fortsättning för tråkmänniskorna skulle åt olika håll,

Jag gick hem till mej, åt lite och sov.

Tråkrunda på eftermiddagen, alla affärer stängda och inte fanns det några jag känner uta heller. I morgon är

det sista dagen på tråkveckan sen ska jag återta alla mina skogar.

Av Wilma Border collie - 14 oktober 2016 18:02

Snart är det äntligen slut på tråkveckan, ska bli skönt.

 

På väg mot skogen, kollade om jag nånstans skulle se nån som jag känner men det fanns inga ute.

 

Hamnade på läskiga bron, gillar den fortfarande inte riktigt och jag måste ha koppel för att inte försöka

gå på fel ställe.

 

Så där jag överlevde den idag också, blev belönad med godis och fria tassar.

 

Alldeles vindstilla var det och sjön är spegelblank. Ännu finns det vatten kvar i den så länge det nu varar.

 

Hm det finns en till sån där otrevlig bro. Matte hade tänkt att vi skulle passera den och sen gå en bra

ganska lång runda. Men nu blev det inte så för det hördes skott från det håll vi skulle ha gått.

 

Kollade under bron där det rinner en liten å mellan sjöarna. Kom på att det hade varit enklare att använda

ån istället för att gå på läskiga gallerbron- Ska nog prova det nästa gång jag är här.

 

Eftersom mattes plan inte funkade så gick jag in i skogen istället. Hittade inget spännande.

 

Matte hade en boll med sej så jag lekte mycket med den ute på ängen. Alltså matte kastade och jag 

hämtade den. Fördrev en del tid med det i alla fall.

 

Det är enligt matte vackert nu, ser nästan ut som skogen brinner.

 

Om jag tänker komma? Nä jag sitter ganska bra här, kan kolla på andra sjön och fundera över livet.

Fast sen följde jag med i alla fall.

 

Ahhhhhhh, det var ett tag sen jag rullade ordentligt senast så jag passade på.  Löven rassalr så mysigt

just nu.

 

Hopp över gamla björkar är bra träning för musklerna. Alltså hopade jag flera gånger.

 

Letade godis också, faktiskt en utmaning att hitta alla bitar bland löven.

 

Va? Sitta på stenen och se snygg ut? Nä vet du vad det har jag verkligen ingen lust med. Finns säkert trevligare

sysselsättningar.

 

Hallå Räv är du hemma? Verkade inte så eller så är Räv lika osocial som alla ekorrar. Matte var ännu

tråkigare och pratade i telefonen.

Gick vidare, hittade ingen skoj nånstans.

Min Sörmlandsledsetapp, undrar om jag behöver kolla nåt här? Behövde vi inte alls påstod matte eftersom vi

faktiskt var inne i den här skogen igår.

 

Gick hemåt men så skulle jag ta en sväng i närmaste skogen. Matte skulle gå och göra nåt nära den.

 

Och hur kul är det här då? Passa hela Hotel Malmköping, tur att jag hela tiden hade koll på matte genom

dörren. Hon skulle prata med nån om nåt som hade med Sörmlandsleden att göra som våran chef behövde

få klarhet i. Matte fick veta vad hon skulle och det hade inte med våran etapp att göra.

Gick hem,

Fick lite extra smaskigt att äta. I dag är det nämligen exakt tre månader sen jag flyttade hit till mitt nya

liv. Massor har jag hunnit med på den här tiden, alla skogar, en massa nya vänner både två och fyrbenta och

nu är jag ju första kattskötare också. Provade om Kattvalps Leya ville ha öronen tvättade, ville hon inte.

Hon försökte tvätta mina istället.

Gick ut på eftermiddagsrunda och hälsade på i ett par affärer, fick godis och umgänge.

Hoppas morgondagen blir roligare.




Av Wilma Border collie - 13 oktober 2016 17:48

Blev inte riktigt som planerat idag.

 

Ni ser här är jag ute på ödsliga tomma Heden alldeles ensammen. Ingen Sigrid idag inte. Matte fick sms

i morse om att hennes matte är hemma så nu får jag klara mej utan sällskap tills på måndag.

  

Fast matte hade en plan, vi skulle jobba lite. Alldels framför mej där svänger min Sörmlandsledsetapp

in i skogen.

 

Här nere ska det vara massor med vatten. både en liten damm och en bäck. Men nu finns det ingenting

inte minsta lilla droppe.

 

Kollade av om det hänt nåt, hade det inte. Var bara stilla och alldeles övergivet. Inga hundar och inga

människor. Här går det att vara för här finns inga jaktpass.

 

Gissa vad jag tittar på? Innan jag flyttade hit så såg matte Ekorre ibland. nu har hon lärt sej att det

kryllar av såna.

 

Den syns faktiskt om man tittar noga på bilden.

 

Ja ja ja jag kommer. Matte tröttnade tydligen på att vänta på mej som försökte vänta ut Ekorre.

 

Den här skulle få jobba idag igen. Friserades en del grangrenar som växt för mycket ut över stigen.

 

Så här ska det inte se ut, alldeles för mycket sly. Matte klippte och klippte.

 

Ser ni skillnaden? Jag provgick och inga problem för hundar att ta sej fram nu.

 

Trevligt, det växte godis i ett träd också. Verkar som om det finns ganska mycket träd med godistillväxt.

Gäller bara att leta så hittar man dom.

 

Vadå nästan mitten av oktober? Ännu finns det fina hallon i skogen.

 

Hittade faktiskt en svamp en sån där Ostronmussling, men den höll en utsvulten snigel på att käka upp.

Fanns ett par yttepytte valpar också, undrar om de hinner bli vuxna?

 

Gick tillbaka och hamnade på spårvägen. Lika övergivet här inga ute.

 

Hej katten! Nä just det du är ju ingen riktig katt, jag som tänkt umgås.

 

Men hej Inez vill du umgås med mej en stund? Det ville Inez.

 

Valpar är skoj att busa med.

 

Nä du försök inte nu är den här bollen i min mun och du hinner inte ifatt mej. Fick springa väldigt snabbt

för Inez är nästan lika snabb som Sigrid.

 

Nä du försök inte, den här bollen är större och jag är mycket större än vad du är alltså är den min.

Hagalna valpar!

 

Fick springa snabbt för att behålla mitt byte. Inez kan ha den när hon är ensam nu var den min. Fast vi hade

alldeles väldigt roligt.

 

Gick in och blev bjuden på korv. Precis vad jag behövde. Sen efter att människorna fikat så busade vi en

stund till.

Gick hem för matte skulle göra tråk.

Jag tränade mer på örontvätt, Balder uppskattar verkligen detta att jag numer kan sköta hans öron. Han är

tydligen van att bli omhändertagen av andra.

För er som inte läst Sigges blogg så har Balder en tråkig historia.

 

Så här såg det ut en augustidag för fyra år sedan. Balder hade hittats dumpad och övergiven som en

liten, liten kattvalp. Som av en händelse träffade matte upphittaren och Balder hamnade här. På bilden

så frågar han Askur om han kan bli mamma åt honom. Stora kasterade Askur skötte uppdraget som mamma

med den äran. Men så dog Askur alldeles för ung och mycket oväntat. Då tog Sigge över vården av Balder.

Sen Sigge vandrade över regnbågsbron har Balder fått sköta sina öron själv och saknat hundlig omvårdnad.

Men nu är det mitt jobb, matte ska försöka ta bättre bilder på oss vilken dag som helst.




Av Wilma Border collie - 12 oktober 2016 17:51

Ännu en dag på tråkveckan är avklarad.

Började som vanligt med att gå och hämta Sigrid för att dra runt nånstans ett tag.

 

Ja du Sigrid får se var vi hamnar idag då. Tillvaron är ganska begränsad nu med jägare i alla bra skogar.

 

Snälla Ekorre varför vill du inte träffa mej? Jag vill bara hälsa på dej och jag är så snäll så.

 

Ny väg, här har jag aldrig gått. Enligt matte kunde vi följa den en bit innan det blir mer skog och jaktpass.

 

Det är inte lätt att vara så liten som Sigrid är. Ni ser ju, hon syns knappt i gräset medan jag har perfekt 

uppsikt över omgivningarna.

 

Men hon är smart, genom att försöka flyga så kom hon ovanför gräset.

 

Tror inte jag känner nån hund som är så bra på att hitta leriga ställen som Sigrid. Matte säjer att Sigge

var också extremt bra på det.

 

Visst är hösten vacker med alla färger? Ja det är mattes åsikt, jag och Sigrid hade viktigare skaer för oss

än att titta på träden.

 

En åker är en alldeles perfekt plats för att springa mycket, fort och jaga varandra.

 

Har precis kommit ihåg att jag är ju vallhund, borde kanske gå att valla Sigrid. Min koncetration är

flera tusen procent och jag försöker plocka fram de  generna.

 

Äsch, det gick inget bra att försöka valla henne. Blev bus istället.

 

Vi svävar, vi flyger fram. Fortsätter det så här kommer vi att bli världsbäst som flygande hundar. Dessutom

har vi himla skoj när vi tränar på det.

 

Så hade matte nån idé om att ta en ny headerbild. Typ en snygg höstbild på mej. Antingen tittade jag bort,

kliade mej eller nåt annat. Denna vägrar hon använda. Tycker jag är snygg 

 

Otroligt, det fanns lite med betoning på lite vatten i ett dike. Bra för vi var törstiga efter allt hålligång.

 

Förresten är det nog fortfarande sommar för Blåklockorna blommar.

 

När vi kom till den här vägen så försökte jag gå åt andra hållet. Har gått en bra runda uppe i skogen.

Men på grund av jakten så skulle vi inte alls gå den. det får bli när det är lugnt igen.

 

Du förstår Sigrid att den som bor här känner jag. Matte ansåg att vi kunde fortsätta, jag hade andra

planer.

Så klart jag ska hälsa på hos dom jag känner och Maggan var hemma.

 

Gick in och berättade att vi är väldigt ensamma och behövde umgås. Dessutom blev vi bjudna på gott

godis. Både jag och Sigrid lyckades somna ett tag medan människorna pratade en massa. Fast det blev lite

tokigt när jag vaknade och skulle gå vidare. Uppmärksammade inte en stol och höll på att gå iväg med

den på ryggen. Som tur är ingen bild på det.

 

Jaha slut på det roliga för idag då. Är på väg till Sigrids hemma för att lämna henne.

Gick hem och det var nu det hände.

Matte höll på med nåt på datorn, Balder satt i hennes knä och jag var precis bredvid.

 

Undrar om jag ska? Jag borde väl kunna det?

 

Jag gör det! Jag kan!!

Det är usel kvalitet på bilderna, men det var knappt att matte fick tag på kameran och sen såg hon alldeles

suddigt av alla tårar.

Jag tvättar öronen på Balder. Han blev alldeles överlycklig, började spinna och riktigt tryckte sej mot mej.

Sigge tvättade Balders öron i flera år och nu märktes det hur mycket han saknat att få dom omskötta på

hundligt vis. Tvätta kattöron var mysigt så det ska jag fortsätta med.

När jag flyttade hit för snart 3 månader sen hade jag knappt umgåtts med katter. Nu är vi bästa vänner,

händer att jag och Leya försöker busa och jag, Leya och Balder brukar sova ihop med matte i sängen.

Idun bryr sej inte om mej, bara Freja som fortfarande är lite larvig.

Faktiskt så borde alla hundar ha kattkompisar.


Av Wilma Border collie - 11 oktober 2016 17:53

Andra dagen på den där tråkveckan. 

 

Så där Sigrid är hämtad och nu ska vi försöka fördriva 2-3 timmar på bästa sätt.

 

Ja, ja vi ska busa men du kan väl vänta tills vi är på fria tassar.

 

Ha! Kan väl dänga Sigrid i backen då. Fast det är inte alls så illa som det ser ut, bara vårt sätt att ha väldigt

skoj.

 

Så på fria tassar och nu kan vi göra vad vi vill utan hindrande koppel. Livet blir så mycket enklare då.

 

Gick till sjön där vi rusade runt massor.  Nu Sigrid är jag nästan i fatt dej. Det går snabbt väldigt snabbt

när vi har så här skoj.

 

Stilstudie på en av mina supersnabba vändningar, ett under att kameran hann med att fånga mej.

 

När man håller igång så mycket som vi gör blir man törstig och varm. Tur att sjön var nära så vi både

kunde svalka oss och dricka vatten.

 

Men det är rent förskräckligt så Vattentjuven härjar. Vattnet borde befinna sej uppe vid det gröna gräset.

Dröjer väl inte innan hela sjön är stulen.

När Vattentjuven härjar så dyker det upp märkliga varelser som normalt är dolda av vattnet. Fast denna

verkade ganska fridfull.

 

Så här brukar det se ut när Sigrid vill busa. Jodå vi jagade varandra massor en stund. Fast sen kom det

människor som vi såg till att umgås en del med också.

 

Passerade sjön på ett annat ställe. Stenen som Sigrid står på ska inte alls synas. Vattnet räckte i alla fall

så vi kunde plaska runt lite mer i det.

Gick vidare i skogen i jakt på nåt skoj.

 


Hm, Sigrid har minsann skaffat sej en pinne, tyckte det var ganska onödigt att hon hade den.

 

Numer är Sigrids pinne min pinne. Att hon hittade en annan som jag inte kom över det behöver vi kanske

inte prata så mycket om.

 

I balnd åller matte på med att vi ska hoppa upp på stenar och sånt för att få godis. Sigrid ställde sej på en

liten sten.

 

Jag försökte fixera godisfickan. Vi var nämligen väldigt sugna på sånt.

 

Måste säja att vi samarbetade bra, för vi fick godis. Eller som ni ser så fick vi leta efter det. Allt i

hundlivet är minsann inte enkelt.

 

Ovanför skidbacken så går det att se hur långt som helst och där ligger flera av alla de där bra skogarna

som inte går att vara i denna vecka. Har hört talas om att det finns flera som jag inte har besökt också.

 

På väg hemåt, men det finns viktiga saker kvar att göra.

 

Först träffade vi Rocky, mycket trevligt.

 

Sen lärde jag Sigrid hur väldigt bra det är att ta sej in på Pryl 7an. Vi serverades Frolic där.

 

Men titta! Biffen och Sky kom också dit. Fast Sigrid tyckte att Biffen var lite läskig. Ja, ja hon vänjer sej

säkert och fattar att han inte alls är farlig. Hade sällskap med dom när Sigrid skulle gå hem till sej.

 

Sigrid är hemma och jag passade på ett umgås lite med hennes Kattvalp. Mycket trevlig sån hon har

som gillar mej.

Gick hem och gjorde ingenting.

På eftermiddagsrundan så skulle jag till Pryl 7an igen, hade nämligen hört nåt på förmiddan. Jodå jag hade

hört rätt för jag fick ett par köttbullar.


Av Wilma Border collie - 10 oktober 2016 17:45

Jaha så är den här då den är veckan som enligt matte kallas för tråkveckan. Alla mina bra

skogar är fulla av vapenkramare så de kommer jag inte till nu.

Fast detta blev ändå en bra dag.

Började med att hämta Sigrid och sen skulle vi åka till Eskilstuna.

 

Hamndes på nåt som heter Djurgår´n där är det garnaterat jaktfritt och vi hundar kan vara på fria

tassar också. Fast först skulle vi vänta på nån.

 

Titta där kommer ju Ann Marie, henne har jag inte träffat sen stora svampträffen.

 

Hälsade självklart ordentligt och visade hur glad jag blev.

 

Sigrid hälsade självklart också ordentligt. Sen skulle hon hänga med på vår runda.

 

Äntligen på fria tassar så vi kan undersöka det här nya stället ordentligt. Nya ställen är skoj för det finns alltid

en massa spännade.

 

Visade Ann Marie hur otrilgt skoj vi har när vi busar. Jagade varandra mycket och länge.

 

Sigrid visade att hon egentligen är en förklädd Pitbull, men jag har lärt mej att hålla mej lite undan så

hon inte kan slita strupen av mej.

Hittade hur mycket spännande som helst, verkar gå mängder med hundar här fast vi såg inte nån idag.

 

Hörru Sigrid kom tillbaka! Matte hade nån idé om att vi kunde sitta och se söta ut.Blev inte så, vi hade

faktiskt tassarna fulla med annat.

 

Ska jag få den där pinnen? Jo den var till mej, fast jag slarvade bort den ganska snabbt.

 

Hittade en större som jag hade skoj med. Kasta runt med den och fånga den är underhållande.

 

Nä du Sigrid du får faktiskt skaffa dej en egen. Den här är min. Hon försökte sno den här men hittade en i 

bättre storlek sen.

 

Fortsatte att utforska allt nytt, spännande ställe det där.

 

Dessa långsamma tvåbeningar. Vi har väntat i flera evigheter på er och har massor med planer på viktiga saker.

 

Men allt roligt har ett slut, dags att gå till bilen igen. Men först så gosade vi mycket med Ann Marie vem vet 

när vi träffar henne igen? Kan ta många evigheter.

Passade bilen medan matte fixade tråk.

 

Nu Sigrid blir det nog väldgit bra, jag tror att det är den utlovade lunchen som är på gång.

 

Hej mattes mamma. Du förstår vi är hungriga, ingen får nånsin nån mat hemma. Fick smaka varsin köttbulle.

 

Sigrid hon ville ha mer och visade det tydligt.

 

Titta så smaskigt, min och Sigrids lunch. En massa korv och köttbullar, erkänner att jag som är större 

käkade mest.

 

Somnade under bordet medan människorna åt och pratade tråk. Sen var det dags att åka hem igen.

Lämnade hem Sigrid och åkte hem till mej.

På eftermiddan behövde jag inte försöka slå in dörren till Pryl 7an, det var öppet så jag fick mitt

välbehövliga godis.


Av Wilma Border collie - 9 oktober 2016 18:01

Idag var det sista chansen för de stora skogarna på en vecka. Men det blev inet åka till nån

sån eftersom det fanns chans till svampvattennedfall. Skulle alltså hålla mej hemma.

 

Jag ser nåt. Blir nog bra det här.

 

Hej Inez! Trevligt att ses och du vill tydligen busa med mej. Sånt tackar jag aldrig nej till.

 

Hörru valpusling måste du vara så förbaskat snabb? Jag hann faktiskt i fatt henne.

 

Nån som funderar på vad vi gör? Vi har faktiskt dragkamp om en pinne. Slutade med att vi båda vann för

pinnen gick i två delar.

 

Inezhusse såg till att ge oss godis så vi fick mer välbehövlig energi.

 

Men titta där kommer Biffen också. Mycket trevligt med mer sällskap.

 

Biffen hade lilla valpen Sky med sej också.

 

Sky och Inez bekantade sej med varandra och jag övervakade noga. Jo de blev kompisar inga problem.

 

Visst kan vi pussas Biffen bara du ger sjutton i min bak. Det gjorde han.

 

Provade på att vara lektant till valparna. Tyckte att det var bäst att nån övervakade deras framfart.

 

Inez skulle gå hem till sej och jag fick sällskap i skogen av Biffen och Sky. Mycket trevligt.

 

Biffen han kan minsann konsten att njuta av livet han. Mästerrullare kallas sånt här.

 

Vi hade väldigt trevligt tillsammans i skogen, massor med viktiga hundsaker att kolla på.

 

Så är det trevligt att ha nån att diskutera alla dofter med- Människor begriper ju inte sånt. Men sen var det 

dags att skiljas åt Sky orkar ju inte gå så långt ännu.

Jag hittade en tall där det växte godis. Trevlig med en sån, åt upp allt.

Gick vidare träffade ett par människor jag känner och umgicks en stund.

 

Som sagt jag blir bättre och bättre på att flyga. Får jag träna lite mer så kommer jag nog att nå

trädtopparna och kunna prata med ekorrarna.

 

Så här såg det inte ut sist. En gammal gran hade gett upp nån dag när det blåste mycket.

 

Det var det där med flygövningar. Där uppe är Ekorre och är lika osocial som alltid. Måste alltså träna

mer på att flyga.

 

Roade mej mycket en stund med en grankotte. Såna kan faktiskt vara riktigt roliga.

 

Passerade Heden igen på väg hemåt. Men nu fanns det inga trevliga kompisar där, alldeles övergivet.

Men jag hittade godis som tröst.

Gick hem, gjorde just ingenting. Ut på eftermiddagsrunda och alla mina affärer var stängda. Försökte slå

in dörren på Pryl 7an men inte hjälpte det inte.

I morgon ska visst jag och Sigrid käka lunch i Eskilstuna, låter trevligt.

Av Wilma Border collie - 8 oktober 2016 18:04

Har fördrivit även denna dag. Följde med matte som skulle titta på nån kurs i matsvamp.

Jag och matte blev hämtade av en som jag känner.

 

På mötesplatsen träffade jag fler som jag känner, Trevligt att Alks villa klappa mej, blir klappad alldeles

för sällan.

 

Jaha framme vid skogen, var några stycken som skulle följa med. Ny skog där jag inte varit och såna är

alltid spännande.

 

Maggan (som jag åkte med) har gjort sitt första fynd för dagen. Titta så lycklig hon blev.

 

Som sagt skicket på svamparna är alldeles fantastiskt i ökenklimat och slutet på den obefintliga

svampsäsongen. Matte tror att detta har varit en sopp.

 

Matte lyckades hitta ett par kantareller modell alldeles för gamla.

 

Går det inte att roa sej med nåt annat så funkar ju alltid en pinne. Faktiskt ganska skoj att geja med såna.

 

Om inte annat så går det bra att släpa runt på en, en ren utmaning att kolla hur långt jag kommer innan

den fastnar nånstans. Ja ja huvudskaen är att jag har skoj i skogen.

 

Använde mina vallhundsegenskaper när de flesta människor var bortslarvade. Här har jag vallat ihop dom.

Flockar ska vara samlade på samma ställe helst.

 

Så här rensas en svamp som heter Citronslemskivling. Vet att jag har sett såna i skogen men matte bryr sej

inte om dom.

  Undrar om alla blir rädda för mej om jag visar tänderna? Verkade inte så, jag är nog alldeles för snäll för

att skrämma nån.

 

Maggan ägnade sej åt att fotografera några små konstiga svampar.

 

Men snäll Ekorre du kan väl komma och umgås i alla fall lite med mej? Oartiga Ekorre ville inte alls och

alla människor stod och stirrade på mej. Finns väl viktigare saker att göra än titta på en hund som söker

sällskap?

 

Några små kantarellvalpar. De fick aldrig bli vuxna för torkan har tagit dom och nu lär de dö av kylan.

Så ringde mattes telefon. Två människor var bortslarvade, det är viktigt att hålla reda på alla delatgare

när det är många i skogen. Matte bestämde att vi skulle möta dom så kunde kursledarna och de andra

göra annat.

 


Titta! Jag hittade dom minsann efter vägen så de kunde hänga på de andra igen.

Drog runt ett tag till i skogen, torrt och ödsligt.

 


Men nu ska jag tii bilen. Matte och Maggan bestämde sej för att gå tillbaka dit. Vi hade varit ute länge och

det var dgas att fika plus att mattes blodsocker började vara svajigt.

 

Perfekt först fick jag vatten och sen en smarrig älgburgare. Självklart så fick jag macka också. Gillar

verkligen skogsfika.

 

La mej i Maggans bil och slappade. Människorna som frös satt i den med värmen på och väntade och väntade

på alla de andra. Slutade med att vi åkte och hittade dom efter en helt annan väg.

Då var det i alla fall slut på dagens övningar och dags att åka hem.

Åkte hem och umgicks med mina katter och slappade. I morgon är sista chansen att besöka de stora skogarna

på en vecka. Får se om jag kommer till nån.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards