wilmablogghund

Alla inlägg den 30 september 2016

Av Wilma Border collie - 30 september 2016 17:37

I går kväll så började det storma alldeles väldigt. Jag brydde mej inte, men kolla Balder han satt

på köksbordet och tyckte att världen utanför var väldigt spännande.

 

När det var dags att göra natt så bestämde jag mej för att sova i mattes säng. Tänkte att hon kanske skulle

bli orolig av blåsten. Jag får sova i sängen, bara det att där brukar även Balder och Kattvalps Leya sova.

La mej tillrätta och höll på att somna då bestämde sej Leya för att jag var en extremt skitig hund och

började TVÄTTA MEJ!!! Visste inte riktigt vad jag skulle tycka om det, matte som inte begriper speciellt mycket

hade fruktansvärt roligt och svor över att kameran inte var i närheten. Slutade med att jag gick och la

mej på golvet istället.

Så blev det idag, på morgonrundan såg jag diverse avblåsta stora grenar, prylar på rymmen och lite annat.

 

Hämtade Sigrid och trodde att vi skulle åka till nån trevlig storskog, skulle vi inte enligt matte. Nåt om

att det fortfarande blåste så mycket och så nåt om fallande träd. Hamnade i Spökskogen.

 

Kollade om det fanns nåt spännande men det var väldigt övergivet där.

 

Hörru Sigrid jag kan faktiskt tvätta mej, du behöver inte övervaka det.

 

Många hundar hade det gått här sen jag var här sist. Massor med dofter hade de lämnat men det var

inga där nu.

 

Nytt ställe i den skogen, här har jag inte varit. Stackars Sigrid höll på att försvinna i blåbärsriset.

 

Hittade en stig att använda istället. Nånting sa mej att den skulle leda till nåt trevligt.

 

Jodå, vi kom till sjön. Perfekt för vi badade lite och drack vatten.

 

Nån människa har ställt ett bord där. Såna kan faktiskt fylla en uppgift. Tänkte jaga Sigrid runt det och

kanske komma i kapp henne.


 

Äsch då! Hon genomskådade mej och tvärvände. Slutade med krock istället. Upprepades flera gånger.

 Passade på att tugga sönder en pinne också. Om jag hade vetat vad som väntade så skulle jag ha tagit

med den som vapen.

 

Fortsatte vår planlösa vandring i skogen ett tag till. Sen skulle vi åka vidare med bilen.


 

Trevligt Grisöronaffären, men av nån anledning så fick Sigrid stanna i bilen. Enligt matte så får hon

följa med en annan gång.

 

Träffade Anna som jobbar där. Hon har en jättesöt liten valp som jag självklart hälsade på.

Sen blev det märkligt, jag hade tänkt kolla på vad för godis jag skulle köpa men istället så skulle

jag in på lagret.

Varnar känsliga hundar för nästa bild.

 

Finns inga ord!!!! Jag håller på och får tassarna amputerade!!!!! Matte har hållit på och inbillat sej att

jag behöver tassikyr, vilket jag INTE behöver. Efter att ha provat alla tänkbara snälla och trevliga sätt så

gav hon upp. I bland är det folk som är proffs på tassamputation i Grisöronaffären och det råkade infalla

idag. Kan meddela att det var en hemsk nära dödenupplevelse.

 

Ett under att jag kan stå på benstumparna som är kvar och nu ska jag få välja godis.

 

Ja jag ska ha kycklingpinnar, det minsta jag kan begära nu när jag inte har några tassar längre.

Köpte lite annat också innan jag haltade mej ut till bilen. Varnade Sigrid för vad som kan hända så hon

är medveten om att tortyr av värsta sort utförs där. Fick medlidande och hon lyssnade på mina varningar.

Skjutsade hem Sigrid som fick en kycklingpinne eftersom hon missade besöket bland allt godis.

Hem och försökte läka benstumparna.

 

Har gått ut på eftermiddagsrunda, behöver en massa tröst och medlidande. Började med att få godis

vid Prylaffären. Haltade vidare.

 

In i Rosa elefantaffären, fick godis och medlidande av Susanne. Turatt det finns så himla bra butiker här.

 

Sista stoppet är i Pryl 7an. Här är det minsann service till torterad hund. Elisabet till och med knäböjer

och serverar mej ett fat med köttbullar och Frolic. Kände hur jag började läka efter alla omsorger och allt

smaskigt som jag bjudits på. Kanske växer det ut nya tassar i framtiden.

Har i alla fall lärt mej att i Grisöronaffären där tänker jag inte lämna området med godishyllorna.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards