wilmablogghund

Alla inlägg den 29 september 2016

Av Wilma Border collie - 29 september 2016 17:50

Försökte falla mer välbehövligt svampvatten i morse, jag klarade i alla fall morgonrundan utan

att bli alltför skadad.

Sen skulle Sigrid hämtas, inget åka idag eftersom det fanns cahns till mer svampvatten och dessutom har

vi varit ute och åkt varenda dag nu.

 

Sigrid blir alldeles överlycklig när jag kommer och hämtar henne. Hade vi inte befunnit oss på gatan och haft 

koppel så hade vi busat loss ordentligt redan där och då.

 

Svampvattnet har trevliga följder, fanns vatten på Heden vilket vi självklart utnyttjade. Bäst att passa på

medan det finns nåt.

 

Vet inte vad Sigrid trodde att hon skulle hitta när hon gjorde utgrävningar på Heden. Man får visst inte gräva 

där och inte hittade Sigrid nåt heller.

 

Gick till skogen och kunde vara på fria tassar. Självklart så busade vi massor, hade väldigt skoj.

 

Fyrtioelva nyanser av vackert grått var det över mina skogar. Perfekt med all denna fukt.

 

Vi drog runt i jakten på nåt skoj men hittade ingenting, inte träffade vi varken människor eller hundar

heller.

 

Jag spanade av skogen men såg inget av värde. Då fattade matte ett beslut som faktiskt var väldigt bra.

Vi skulle gå och kolla om valpen Inez var hemma. Hon behöver ju umgås med andra hundar,

 

Hoppsan! Inez var hemma och ute, när hon såg mej och Sigrid blev hon så glad att hon rymde. Smart valp det

där för hon kröp minsann under det valpsäkrade staketet.

 

Jag som är vuxen och förståndig visade Inezhusse precis var hon hade tagit sej ut. Nu måste de nog fästa

nätet i marken också så hin inte fortsätter att rymma.

 

Så här höll Inez och Sigrid på, sprang värre än duracellkaniner.

 

Jag busade runt med dom jag också. Gäller att passa på att ha skoj, snart är det helg och då är jag utan 

sällskap igen.

 

Gå in? Nä tror inte det. Jag minns minsann den läbbiga takfläkten plus den där gången när matte försvann

och jag fick passa människorna. Krävdes en del övertalning innan jag följde med.

 

Var faktiskt bra att gå in för vi serverades en hel del gott. Och inte ble3v jag kvarglömd heller.

Människorna fikade och sen busade vi loss ute en stund till.

 

På väg hemåt. Funderade på bad i den här fontänen, men avstod. Drack bara vatten i den.

 

Jaha nästan slut på det roliga för idag, dags för Sigrid att gå hem och umgås med sin kattvalp igen.

 

Har lämnat Sigrid och jag tänkte hälsa på hennes grannkatt. Men Grannkatt hade ingen som helst lust att

hälsa på mej. Bara blängde och när jag kom lite närmare sa han fula ord.

Gick hem till mina katter istället som inte svär åt mej.

I morgon ska jag visst göra nåt som jag troligen inte kommer att uppskatta.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards