wilmablogghund

Alla inlägg den 28 september 2016

Av Wilma Border collie - 28 september 2016 18:05

Äntligen så kom det välbehövligt svampvatten. Hade kommit mycket i natt och jag behövde absolut

inte göra morgontoalett. Släpades ut i alla fall äckligt var det och jag ville bara hem och in.

Sen skulle Sigrid hämtas och det kom fortfarande svampvatten. Jag trodde att vi skulle släpas runt

i skogen och bli skadade.

Hade tur för vi skulle åka till Eskilstuna istället. Vi fick passa bilen medan matte fixade nåt tråk.

  

Så utsläppta och här är det inget nedfall, alldeles perfekt.

 

Ännu bättre, vi ska till mattes mamma och där serveras det allt nåt gott.

 

Hej mattes mamma, har du nånting åt oss? Vi försökte se extra utsvultna ut.

 

Bjud Sigrid på korv och hon kan flyga.

 

Självklart fick jag också korv, fast jag flög inte utan hade alla tassarna stadigt på golvet. Fick mera medan människorna fikade och pratade tråkprat.

Sen skulle vi vidare, passade bil medan matte handlade tråkmat.

 

På väg hem, men har stannat för att vara ett tag i skogen. Hamnade i Huggormsskogen, ni vet där jag

snyggt klev över en huggorm för ett tag sen.

 

Var skönt att få springa ordentligt. Nån huggorm visade sej inte idag som tur var.

 

Nu fick jag gå den där vägen jag ville gå förra gången. Hade en känsla av att det skulle kunna finnas 

trevliga saker här,

 

Svampvattnet har gjort nytta. Här fanns det vatten vilket både jag och Sigrid utnyttjade ordentligt.

Risken är ju stor att det är försvunnet vid nästa besök.

 

Hittade Vilda grisarnas restaurang, fanns inget jag ville ha. Låg en tunna där, Sigge hade som hobby att

rulla tunnor. Obegripligt, jag kollade den bara och försökte inte ens rulla med den.

 

Sigrid funderade tydligen på om äpplen kunde vara gott, men de passade inte. Tycker faktiskt att det kunde

ha funnits nåt som passar hundar också.

 

Drog runt inne i skogen ett tag. Hittade inget spännande så vi jagade varndra istället, men de bilderna

blev bara skit. Typ halva hundar bakom träd.

 

Dagens garanterat mest misslyckade bild. Matte trodde att hon skulle fånga röken från Röksvampar.

Svamparna släppte inte några sporer ( de som uppfattas som rök) i stället ser det ut som om svampen hugger

matte i fingret.

 

Ännu mer vatten. Sigrid hoppade runt i det mycket och länge. Bäst att passa på för ingen vet när det

finns vatten igen.

 

Vi behöver ha godis! Vadå käkat en massa korv, det var evigheter sen. Fick godis.

 

Matte hittade svamp. Tre såna här Rökslöjskivlingar, är tydligen en god svamp men tre stycken räcker

ingenstans så de är kvar i skogen.

 

Tänkte att jag skulle visa Sigrid den här vägen också, där har jag varit. Matte hade helt andra planer, nåt

om dags att åka hem och vi hade faktiskt hunnit vara ganska länge i skogen.

 

Fångade i kopplen och på väg till bilen. Fast ok, både jag och Sigrid somnade i bilen på väg hem.

Sen blev det dags för min eftermiddagsrunda som var lönande.

 

Prylaffären var öppen och godisburken prippfull med Frolic, Kolla påsen som Eva har i handen, i den finns

det grisöron. Fick ett grisöra som jag tog med mej.

 

Sen gick jag in på Pryl 7an och berättade för Anna att jag aldrig får godis och att ingen umgås med mej

heller. Hon både umgicks och gav mej godis.

Kändes som en bra runda.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards