wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 27 september 2016

Inspekterat lite

Av Wilma Border collie - 27 september 2016 18:06

Först pratade matte om att jag skulle få åka till en ny skog igen, lät trevligt. Men sen kom hon på att

Hon nog nångång hade sett nåt som behövde kollas. Som sagt den förvirrade visar sej ganska ofta numer.

Hämtade upp Siogrid som skulle med och inspektera vad det nu var.

 

Här har jag varit flera gånger, men Sigrid har aldrig varit här så jag hade massor att visa henne.

 

Jag visste ju vilken väg vi skulle så det var bara att gå och springa. Visade Sigrid var alla intressanta dofter

finns och andra viktiga hundsaker.

 

Som vanligt nästan ingen svamp alls. Bara en gammal Smörsopp som var alldeles rynkig av torkan.

 

Lärde henne att utanför stigarna kan man hitta spännande dofter och annat trevligt. Fast just nu är det så 

torrt att mossan knastrar under tassarna.

 

Sist då gick jag här och ansåg att det var trevligt så jag tänkte ta samma runda nu. Nähä matte hade den där

planen och då skulle vi inte alls gå här.

 

Aha om vi nu går åt höger här så kan jag visa ett bra ställe. Har hamnat på den där etappen av Sörmlandsleden

som jag ska sköta.

 

Skulle åt andra hållet och här har jag inte varit. Gillar nya ställen.

 

Vacker tallskog är det. Matte påstår att här kan det finnas mycket trevliga svampar när det behagat

falla svampvatten.

 

Det gäller att vara snabb. Matte är långt bakom mej och Sigrid och vi har rean kollat det som matte skulle

kolla.

 

Vadå fel på spängerna? De är perfekta för mej och Sigrid. Bara synd att Vattentjuven stulit vatnnet som ska

finnas här.

 

Så här ska det inte alls vara enligt matte, detta ska lagas.

 

Inte ska det luta så här heller. Detta ska visst fixas tillsammans med våran chef i vår. Nu är marken så

torr att det inte går att slå ner nödvändiga saker.

 

Hjälp!!!! Nu är den där Pitbull Sigrid i farten igen och tänker troligen mörda mej.

 

Jag fattade mod och lyckades få omkull henne innan hon slet strupen av mej.

Gick en bit till och kollade mera.

    

La mej i bakhåll och var helt övertygad om att nu skulle jag både hinna ifatt och om Sigrid.

 

Äsch, Sigrid kan ju vända på ett granbarr. Inte sjutton hann jag i fatt henne inte.

Tur att mattes kamera har en intällning för att fota saker i rörelse, annars skulle alla bilder bara bli sudd.

Vände och nu skulle jag få gå dit jag ville från början.

 


Hm, här sitter Sigrid och skvallrar. Vi smet lite före och jag hittade nåt intressant.

 

Jo men jag VET att det var nåt uppe i tallen. Fanns absolut ingenting där när matte behagade dyka upp.

 

Det var egentligen hit vi skulle. Behövde visa sjön för Sigrid. Drack en massa vatten ur den. Behövdes eftersom

vi hållit igång massor. Matte går långt och vi springer säkert tre gånger så långt.

 

Som här vi jagade varandra i sjökanten. Mycket skoj.

 

Så kollade jag av sjön ordentligt. Den ingår i mitt ansvarsområde så det är bäst att ha riktig koll på den.

Just nu är den som alla andra sjöar alldeles för liten.

Sen var det dags att gå tillbaka igen, kunde ha fortsatt ännu längre men det får bli en annan gång.

 

Snart är vi tillbaka vid bilen. Faktiskt var både jag och Sigrid nöjda efter flera timmar i skogen och

en massa trevligt bus.

I morgon hittar vi på nåt annat skoj. Förbaskat bra detta att Sigrids matte behövde hjälp med att rasta

henne.

Jag har ju fått en superbra kompis att roa mej med.




 
 
Ingen bild

Eva

28 september 2016 13:28

Hej Wilma.
Inte visste jag att du skaffat en blogg. Vad roligt det ska bli att följa dina äventyr. Du har verkligen kommit till rätt familj. Kramar från Eva. 😊

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Av Wilma Border collie - Fredag 19 april 18:17

När jag var ute för sista kvällsrundan så snöade  det massor, fullkomligt onödigt. I morse var det mesta borta som tur var, men kallt. Hämtade Basse. Ingen skog idag, vi skulle till Flen. Först fick vi passa bilen medan matte handlade tråk. F...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards