wilmablogghund

Alla inlägg den 26 september 2016

Av Wilma Border collie - 26 september 2016 17:55

I dag var det dags för Sigrid att hänga med mej till skogen igen. Hon blev alldeles överlycklig när

matte kom men såg visst besviken ut när inte jag syntes till. Fast jag satt i bilen och väntade.

 

Ute ur bilen och nu ska vi ha skoj. Lika bra att köra igång direkt med en massa bus. Och nej jag försöker inte

alls käka upp Sigrid även om det ser så ut på bilden.


 

Här har jag varit ett par gånger och hittar. Kom Sigrid snart når vi skogen istället för tråkhygget.

 

Här förstår du Sigrid kan det finnas en massa skoj för oss hundar om vi har tur. Om inte annat en massa

spännade dofter och sånt att undersöka.

 

Bök efter Vilda grisarna var väldigt spännande i Sigrids värld. Som tur var så fanns det inga Vilda grisar i

skogen idag.

 

Matte trodde att hon hade drabbats av grava hallucinationer när hon hittade en stubbe full med såna

här Föränderliga tofsskivlingar. Fina var de så matte plockade alla. hur de nu kunnat växa i ökenklimatet.

 

Medan matte ägande sej åt svampen så kollade vi av skogen. Finns en hel del intressant plus att vi

jagade varandra mycket också.

 

Vi behöver energi, kan du ge oss godis? Vi fick godis så vi skulle orka med resten av skogsrundan.

 

Detta var en gång en liten Karl Johanvalp. Men den vara alldeles invaderad av larver som hade käkat upp den.

 

Av nån anledning så tror jag att jag är Sigrids stora idol. Ni ser väl hur beundrande hon tittar på mej?

 

Vi fortsatte att utforska skogen, mycket och länge. Enligt matte så ska jag få lära mej de där sällsynta

svamparna som heter Bombmurklor i den här skogen. Sigge hittade visst massor med nya ställen med såna

här så när det blir vår ska jag träna.

 

Vet du Sigrid sist jag var här då serverades det fika här. Men inte idag för matte hade inget med sej och inte

var det kurs för nån blivande svamphund heller. 

 

HJÄLP!!!!!!!! Sigrid tänker äta upp mej! Syns hur hon siktar in sej på att slita strupen av mej.

 

Egentligen var det sånt här på gång. Nu ska vi jaga varandra och snabbast vinner.

 

Fasiken vad snabb hon är den där Sigrid. Alltså jag är snabb men har inte en chans att komma ifatt henne.

 

Under kan ske! Medan vi jagade och hade skoj så lyckades matte hitta tre kantareller. Om det kunde

falla svampvatten så skulle jag kunna träna igen.

 

Nu har vi sprungit så mycket att vi börjar vara trötta, har hann jag faktiskt ifatt Sigrid.

Började vara dags att gå tillbaka, hade varit ett par timmar i skogen.

 

Jaha slut på det roliga för idag då. Gick till bilen och åkte hem. När matte stannade för att återlämna

Sigrid så var hennes matte utanför. Alltså kastade jag mej ur bilen för jag var tvungen att ut och hälsa.

Vill inte ha rykte som oartig hund.

Hem och sov ett tag.

Vanlig eftermiddagsrunda med sedvanligt tiggande av godis.

I morgon ska jag och Sigrid hitta på nåt skoj igen, matte har pratat om en ny skog.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards