wilmablogghund

Alla inlägg den 22 september 2016

Av Wilma Border collie - 22 september 2016 17:36

Var ett väldigt funderande i morse om var jag skulle på långrundan. Ta bilen till en skog

eller gå till en hemmaskog.

 

Blev inget åka. Nu ska jag hämta Sigrid och jag har bråttom. Vi ska nog kunna hitta på en massa skoj

idag också.


 

Men titta där borta är ju valpen Inez med sin matte. Nu ska vi gå och hälsa.


 

Hej Inezmatte har du godis till oss? Vi får ALDRIG nånting. Vi fick godis.

 

Inez tyckte fortfarande att både jag och Sigrid var läskiga och höll sej på avstånd. Hon behöver lära sej att

andra hundar kan vara trevliga så vi skulle ha sällskap en bit.

 

Hörru Inez jag är inte alls farlig. Egentligen så vill jag faktiskt leka med dej. Fick ju lukta på henne utan att

hon sprang och gömde sej.

 

Hörrni brudar ska vi ta och busa alla tre? Vi borde kunna ha skoj ihop.

 

Vi hade jätteskoj och Inez begrep helt plötsligt att man kan ha väldigt skoj. Nu var vi på Heden och det

är inte allar bästa stället om nån springer för långt. Många bilar kommer alldeles för snabbt.

 

Bestämde oss för att gå hem till Inez hemma istället. Där finns det en bra inhängnad tomt så ingen risk för 

rymningar.

 

Sigrid och Inez busade som om de aldrig hade gjort annat.


 

Jag passade på att umgås en del med Inez husse. 

 

Fast jag busade massor jag också. Vi hade verkligen skoj tillsammans.

 

Bus kräver mer energi så vi bjöds på gott godis.

 

Sen var det bara att dra igång igen. Detta är perfekt för lilla Inez kunna busa ordentligt med både Sigrid och 

mej och förstå att vi inte är farliga.

 

Ja, ja är väl bäst att lägga sej för småskitarna då.

 

Blev i alla fall en bild där vi ser någorlunda vettiga ut alla tre. Sen bestämde matte att jag och Sigrid skulle

gå vidare. Inez var nog bra trött också av allt hålligång, men så bra träning för henne.

 

Gick till skogen en sväng. Med tur skulle det finnas nåt skoj här.

 

In i skogen men det fanns inget skoj. Ägnade oss åt en del bus istället.

 

En och annan intressant doft förstås.

Sen var det dags för Sigrid att gå till sitt hemma igen.

 

Sigrid har en kattvalp. Nu bestämde den sej för att den skulle umgås med mej. Men kolla tungan, var

det verkligen nödvändigt att lipa åt mej?

Sigrid hon tänkte inte alls passa sitt hus och kattvalpen utan försökte följa med när jag skulle gå. Men

matte överlistade henne.

Gick hem och drabbades av passa mitt hus. Kommer snart sa matte och försvann.

 

Rottis Helga behövde komma ut en sväng och det hade rört i hop sej för hennes människor idag. Att

halva Malmköping hörde att Rottis Helga skulle ut är en annan sak. Människorna hade glömt att stänga av

larmet och matte hade glömt koden. Fast allt löste sej med ett telefonsamtal. Rottis Helga får aldrig

nånsin nån mat påstår hon. Alltså ägnade hon sej åt att tigga av matte, hon råkar veta att matte alltid ger

henne nåt gott.

 

Finns ingen svamp att torka i svamptorken nu. Men den fick en annan uppgift och det luktar utsökt.

Matte har använt den till att torka flera såna här ollor med blodpudding. Kommer att bli alldeles

utsökt hundgodis när det är klart.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards