wilmablogghund

Alla inlägg den 21 september 2016

Av Wilma Border collie - 21 september 2016 18:00

Har haft tassarna ganska fulla med olika saker idag. Passar mej bra.

När det var dags för långrunda så skulle jag åka till en skog. Hämtade upp Sigrid.

 

Så här får hon åka i min bil, katterna har fått låna ut sin ena transportbur till henne.

 

Jo Sigrid du förstår att nu har du hamnat i nåt som heter Döda älgenskogen. Här har jag varit många gånger

och det finns mycket intressant för oss hundar.

 

Fanns massor med intressanta dofter att undersöka, matte gick och tittade på fullkomligt oväsentliga saker.

 

Den här var i hård användning för det klipptes bort massor med grenar som hängde ut över vägen.

 

Vi ägnade oss åt jaktlekar. Sigrid är fruktansvärt snabb, jag måste nog öva mer på att springa fort så

jag hinner ifatt henne.

 


Vi behöver mer energi alltså godis. Vi fick så vi kunde fortsätta med alla viktiga saker.

 

Drog in i skogen, här finns det mycket spännande om man är hund. Jag som kan den här skogen nu hade

mycket att visa Sigrid som aldrig varit här.

 

Jaha Vattentjuven har stulit ännu mer av sjön sen förra veckan. Inte alls bra detta, men vi kom 

i alla fall åt vattnet.

 

Sigrid hon gillar lera. Sån är bra för pälsen har jag förstått. Ett tag mar hon mer svart är ljus överallt.

 

Jodå Sigrid du vågar gå över den här bron, det går så bra så. Hon följde med mej över den och sprang ett

par gånger fram och tillbaka också.

 

Ån den bara sjunker och sjunker, det ska vara massor med vatten i den om det varit normalt väder.

 

Titta här, vi befinner oss på stigen och syns knappt bakom en massa sly.

 

Samma ställe en stund senare. Matte har gått fram med den där sekatören och nu syns vi hur bra som helst.

 

Kollade efter andra intressanta saker. Skogar är trevliga ställen brukar alltid gå att hitta nåt skoj.

 

Dagens enda svamp, en Röd flugsvamp som är mer rosa än röd av torkan.

 

Så såg det ut så här, en massa som växer på fel ställe.

 

En stund senare och nu ser det ut så här efter mattes framfart.

Nu undrar ni säkert varför matte springer runt och friserar Döda älgenskogen. Så här är det i massor med år

så hade matte en annan etapp av Sörmlandsleden. Den släppte hon i våras när de började avverka mer och

mer skog. Sen har det bara varit den korta etappen bakom Sagostigen.

I Döda älgenskogen så börjar en etapp av Sörmlandsleden som sen går hem till mej ( eller några hundra meter

från mitt hemma). Nu ska jag och matte ha hand om den etappen så det är av den anledningen matte

gick runt och klippte överallt. Hennes ansvar är att se till att det är bra för människor att vandra och mitt

blir att se till att vandrande hundar kommer fram överallt. Vet att Sigge jobbade med sånt hela sitt liv hos

matte.

 

Gick ut på den lilla vägen, om en stund kommer det att bli väldigt trevligt igen.

 

Andra sjön den var jag tvungen att visa för Sigrid. Vi badade fast Vattentjuven härjat här också och stulit

ännu mer av den.

 

Den här båten den borde ligga i kanten av sjön. Nu har den hamnat långt uppe på land eftersom sjön är stulen.

Inte alls bra detta.

 

Kom fram till att jag passar bra tillsammans med en enbuske.

 

Dags att gå tillbaka till bilen. Vi har varit i skogen i flera timmar.

 

Och detta ska föreställa att vara en å. Finns nästan inget vatten alls kvar.

 

Jag trände på detta med att vara snabb så inte Sigrid skulle hinna ifatt mej. Kan erkänna att det gick

inget vidare.

 

Hallå Ekorre!!! Du kan väl komma ner och prata en liten stund i alla fall. Oartiga Ekorre vägrade.

Åkte hem och lämnde av Sigrid vid hennes hemma. Tror hon somnade gott efter alla nya äventyr.

Jag somnade också när jag kom hem.

 

På eftermiddagen hade jag tur Prylaffären var öppen och det fanns godis till mej. Malmköping måste ha

världens bästa butiker.

 

Var självklart inne en sväng på Pryl 7an också. Jag vet ju precis var den där trevliga Frolicpåsen står.

I morgon ska jag hitta på nåt annat ihop med Sigrid. Får se var vi hamnar då.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards