wilmablogghund

Alla inlägg den 20 september 2016

Av Wilma Border collie - 20 september 2016 17:50

I dag var det första dagen som Sigrid skulle följa med mej till skogen.

 

Så där Sigrid är hämtad och nu ska vi gå och hitta på nånting skoj. Eftersom det var första dagen hade matte

idéer om att vi kunde hålla oss i hemmaskogen.

 

Mycket trevligt detta att ha nån att nosa runt tillsammans med. Dessutom kunde vi ju diskutera alla

olika dofter vi hittade. Sånt begriper inte människor.

 

Dagens enda svamp, matte lyckades hitta en Stolt fjällskivling.

 

Så nu är vi på fria tassar och kan göra vad vi vill. Jag hade mycket att visa för Sigrid.

 

Matte testade att Sigrid kommer på inkallning. Inga problem där inte och självklart belönad med godis.

 

Vi hade väldigt mycket att göra. Massor att undersöka till exempel.

 

Detta är superskoj! Jag jagar Sigrid, hon är fruktansvärt snabb den lilla damen.

 

Sen bytte vi så Sigrid jagade mej. Så där höll vi på ett tag och hade väldigt skoj.

 

Skulle vi kunna få godis? Vi har busat så mycket och behöver mer energi. Vi fick godis.

 

Jaha du Sigrid du tycker att vi ska busa mera. Ok då gör vi väl det då.

 

Gick till sjön och drack vatten och svalkade oss. Behövdes verkligen.

 

Detta är en flygande Sigrid. Hon for som tokig upp och ner i sjön.

 

Blöt och skitig, men har haft roligt. Dessutom hade hon innan denna bild togs alladeles svarta ben efter att

ha sprungit i lera.

 

Jag badade stillsammare och blötte mest tassarna. Skönt det också.

 

Sen drog vi igång med jaktlekarna igen. Väldigt skoj detta att jaga varandra.

 

Kollade av bryggorna, men det fanns inget spännande på dom.

 

Detta är inte alls trevligt. Nu börjar vattnet i sjön bli grönt så här fick vi inte bada eller dricka. Såna där

alger ska inte alls finnas nu.

 

Vattentjuven har stulit ännu mer av sjön. Borde vara vatten hela vägen upp till bildens nederkant.

 

Gick till hundbadet också. Badade mera och Sigrid var ute och simmade en sväng.

 

Sen hade nån tappat en massa godis så vi letade och hittade självklart alla bitar.

 

Tog spårvägen tillbaka. Hittade inget spännande där.

 

Jaha ska vi bada i fontänen eller? Funderade en stund men jag kom på att jag skulle lära Sigrid nåt

annat viktigt istället.

 

Besöka Susanne som har affären som Sigge döpte till Rosa elefantaffären. Där serveras det minsann en

massa smaskigt godis. Viktig hundkunskap.

 

Så träffade vi vapen Inez människor som satt och fikade vid ett café. Vi blev bjudna på lite bulle av

Inez matte.

 

Fast Inez höll sej hos husse och ville inte umgås med oss. Ja, ja hon kommer säkert att vilja det framöver.

 

Dags för Sigrid att gå hem och passa sitt hus och sin katt. Tror att hon sov gott efter allt som hon och jag

hittade på idag. Var faktiskt trött jag också och somnade gott när jag kom hem.

I morgon ska vi hitta på nåt annat skoj.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards