wilmablogghund

Alla inlägg den 19 september 2016

Av Wilma Border collie - 19 september 2016 17:48

Började dagen med att följa med matte till Eskilstuna, skulle visst fixas en massa tråksaker.

 

Utsläppt, jag vet minsann precis vart jag ska. Var bara tvungen att kolla av omgivningarna först.

Kunde ha hänt nåt spännande sen sist.

 

Det här konstiga åka hiss vet jag inte riktigt vad jag tycker om. Men det går fort i alla fall.

 

Hej mattes mamma! Det doftar väldigt gott här och jag antar att det är till mej.

 

Om jag vill ha korv????? Så klart jag vill ha det, vill alltid ha sån.

 

Detta är vad jag kallar perfekt hundfika. Massor med korvar som bara är mina. Åt upp dom snabbt, har

hört att korv blir gammal extremt snabbt.

 

Pratades en massa tråkprat så jag la mej och smälte alla korvar.

Sen skulle jag vidare, passa bilen på ett par ställen medan matte fixade med mänskligt tråk.

 

Vet du hur eländigt dötrist det är att passa bilen medan du tömmer ICA Maxi?

 

Dessutom hittade matte ett lik i bilen. Stackars Spindel har nog liftat från skogen nån gång och sen dött

av svält i bilen.

På väg hem så skulle jag en sväng i skogen.

 

Ny skog igen, här har jag aldrig varit. Undrar om det finns nåt skoj.

 

Massor att kolla på och undersöka naturligtvis. Skulle ju kunna finnas spännande saker här.

 

Här ska det enligt matte vid normalt väder vara nästan som en sjö. Nu var det bara damm och inte en

droppe vatten.

 

Kollade av skogen. Torrt så det knastrade under tassarna. Hittade inget av värde.

 

Nåt som en gång för länge sen var en bäck. Lika torrt i den som överallt annars.

 

Tänkte gå och kolla åt det här hållet också. Men det skulle vi inte alls enligt matte utan vi skulle till bilen.

Nåt om hungrig och saker som behövde till kylskåpet.

Det var nu det kunde ha slutat illa med veterinärbesök och elände.

Ganska nära stora vägen fick jag koppel av säkerhetsskäl, så hände det.

Jag bara gick och märkte ingenting, men matte råkade titta på marken och såg hur jag som vanligt gick

och lyfte på tassarna. Hörde ett vrål och så blev kopplet väldigt kort och jag mer eller mindre knuffad av

matte.

 

Den här Huggormen klev jag snyggt över med alla fyra tassarna. Matte såg när ena baktassen sattes ner

ett par centimeter från ormens huvud. Bara TUR väldigt STOR TUR att jag inte blev biten för Huggorm

var på dåligt humör och svor. Hade jag blivit biten så hade jag inte fått åka hem utan hamnat hos nån

veterinär istället.

Men nu slutade ju allt bra som tur är.

 

Eftermiddagsrunda och jag var bara tvungen att gå till Pryl 7an och berätta för Elisabeth att det aldrig är

nån som umgås med mej och godis får jag inte heller.

 

Den där Frolicpåsen finns ju där och jag behöver faktiskt några såna. Fick flera stycken precis vad jag

behövde.

Var hemma en stund så skulle jag ut igen.

 

Träffade Essie, hon och jag bor nästan grannar och träffas ganska ofta. Hon har mej som sin stora idol.

Vi umgås ganska ofta men första gången matte lyckades ha kameran med.

 

Sen gick jag och träffade Sigrid. Matte fick nyckel hem till henne och vi gick en sväng tillsammans.

I morgon så ska jag ha Sigrid med mej på min skogsrunda. Blir bra detta med sällskap.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards