wilmablogghund

Alla inlägg den 14 september 2016

Av Wilma Border collie - 14 september 2016 19:52

Äsch, skrev precis ett klart ett långt inlägg så försvann allt. Nu blir det en kortare version.

Hur som helst så har jag haft mycket att göra idag.

 

Började med att hamna här, bra för det brukar finnas godis här.

 

Fanns godis gömt under en burk så jag käkade upp allt.

 

Tittade på medan Maggan opererade bort en fästing på mattes rygg. Så var jag social och umgicks plus bjöd

mej på bulle. Sen skulle jag vidare, skogen skulle bli för hett såå jag gick till sjön.  

Vattentjuven härjar värre än nånsin, har stultis mängder sen jag var här sist.



 


Gick i alla fall att bada, mycket skönt och svalkande.

Funderade på om jag skulle prova det där med kanot, skulle jag inte alls enligt matte.  

Kollade av bryggorna men såg inget intressant.

 

Där jag står borde sjön börja och inte som nu flera meter ut.

Gick vidare och hittade inget spännande.

 

Va? Ska jag klättra upp på denna, nä det måste jag fundera på.

 

Var ju bra fick mycket bra utsikt härifrån. Gillar att kunna kolla in omgivningarna.

 

Matte hade sett ett gäng med Karl Johan men de hade ansökt om medlemskap i PRO allihopa så de var

ingenting att ha.

 

Konstigt nog så levde de här Ostronmusslingarna trots hettan och ökentorkan.

Passerade skidbacken och fick syn på ett par människor som jag ville hälsa på. Trevliga var de men...........

 

Så här fin är min svanstipp numer. De målade med rödfärg och jag viftade på svansen. Matte tror att nu

kommer alla som ser mej att tro att jag gjort mej illa och blöder.

 

Träffade Teddy och hans brudar. Han är ganska kär i mej, trevligt jag gillar uppskattning.

Gick hem och gjorde ingenting, var på vanlig eftermiddagsrunda.

Så skulle jag ut igen för jag skulle träffa en ny hund.

 

Detta är lilla Sigrid som jag skulle träffa. Först tyckte on att jag var lite läskig.

 

Men det gick över så vi började med lekinviter. Jag gillar alla och hon förstod att jag inte är farlig.

 

Vi gick runt i skogen och kollade ppå en massa intressnata hundsaker medan våra mattar pratade och 

pratade.

Det är så här att Sigrids matte jobbar och Sigrid behöver nån som kan ta ut henne på dagarna och nån hade

sagt att det skulle nog jag och matte kunna fixa.

 

På väg från skogen så mötte vi den här lilla valpen som heter Inez. Hon har flyttat till de där människorna

som hade Siri förut. Kommer alltså att träffa henne ofta.

 

Visst är hon söt? Blir säkert hund av henne också när hon växt till sej lite.

Skildes från Sigrid och hennes matte, ska träffa dom på fredag igen och eftersom det funkar så bra

mellan oss så kommer hon att få följa med mej på dagarna.

Alltid trevligt med sällskap.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards