wilmablogghund

Alla inlägg den 13 september 2016

Av Wilma Border collie - 13 september 2016 17:53

Så har jag besökt ännu en ny skog. Inser att matte har ett outtömligt förråd av skogar.

 

Jaha dags att kolla denna då. Enligt matte så skulle jag komma till nåt som heter Krokdilsjön. Skumt jag

visste inte att det fanns krokodiler i Sverige.

Men jag hade massor att kolla.

 

Jag kan!!!!!

Syns dåligt på bilden men titta till vänster om mej så syns det ett par ljusa prickar. De har jag precis nosat

på och förväntar mej godis.

 

Ett par levande kantareller. Fick självklart mängder med beröm och godis. Så klart jag kan hitta såna har väl

tränat och sett hur elverna gör.

 

Fast denna Karl Johan hittade matte alldeles själv, ett under att den kommit i ökenklimatet.

 

Hm, det är nånting där framme. Funderade på vad jag egentligen tyckte om det. Enligt matte var jag fånig för

det var bara vissna ormbunkar.

 

Detta är alltså Krokodilsjön och då borde det bo krokodiler här. 

 

Ser inga krokodiler, bara spegelblankt vatten.

 

Spanade länge och mycket men inte en krokodil såg jag, inte en endaste fågel eller annat heller.

 

Gick till skogen igen. hittade nåt som borde vara en bäck. Men den var självklart alldeles torr.

 

Är jag i ny skog ska allt undersökas, även under stenarna. Kan finnas spännande saker, fast här fanns inget.

 

Kom ut på en väg, hade jag gått åt andra hållet så skulle jag ha kommit till nåt som heter Gröna

männenskogen men dit ska jag nån annan gång.

 

Konstigt, mycket konstigt det växte godis i en tall. Har jag aldrig varit med om förut. Nu växer det inget där

jag tog allt.

 

Sen bara jag visste att jag skulle gå in här. Matte börjar vänja sej vid att jag alltid hittar in på ställen som

jag inte kan känna till i nya skogar.

 

Långt här framme så ska det finnas något mycket trevligt, bästa att vara snabb.

 

Jaha ja det var den bäcken det. Om det hade varit normalt hade det varit fullt med vatten här. Detta var

en av Sigges alla älskade bäckar och jag hade tänkt att jag skulle prova den. Får bli nån gång när det regnat

massor och länge.

 

Fanns lite kantareller där. Bra nu har matte träningskantareller till hunden som kommer i helgen.

 

Det var en gång en Karl Johan, någon har stulit större delen av hatten.

 

Visst är jag fin i alla tallbarr? Detta visar att jag håller igång och har jätteskoj i skogen. Inga finpromenader 

här inte.

 

Hamnade vid Krokodilsjön igen men på ett annat ställe. Fortsatte spaningen efter krokodiler men såg inte

till några.

 

Matte mötte sitt livs allra första Älglus. De lär vara fruktansvärt obehagliga och finns i mängder i skogarna

här. Men matte har aldrig drabbats, troligen gillar de inte henne. Denna hade säkert navigerat fel.

 

Fortfarande inga krokodiler synliga så jag drack vatten och svalkade tassarna.

Matte berättade att det finns inte krokodiler i sjön. Den döptes till det av Sigge för många år sedan när

det satt en skylt vid sjön som varnade för krokodiler. Hade varit spännande att träffa en krokodil.

 

Fanns en liten Blomkålssvamp också som fick följa med hem, nu hade jag varit många timmar i skogen

och gått/sprungit väldigt långt.

Dags att gå till min bil och åka hem igen.

Undrar om det kan bli nån trevlig ny skog i morgon också?

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards