wilmablogghund

Alla inlägg den 9 september 2016

Av Wilma Border collie - 9 september 2016 17:54

I dag skulle det ske nån räddingsaktion, typ rädda vad som räddas kan undan torkan.

Skulle till en skog där det faktiskt har funnits en del svamp.

 

Trevligt jag fick sällskap av min människokompis Lisa. Nu skulle vi städa skogen på levande svampar.

Jag var ju här förra veckan med valpen Terra och hennes människor och då lämnade vi massor med smått.

 

Lisa gick och tittade efter nåt som inte fanns.

 

Så skulle den där så kallade räddningsaktionen börja.

 

Jag har faktiskt hittat nåt, ska du komma?

 

Några få alldeles torra Rödgula trumpetsvampar. De där små som lämnades förra veckan var döda allihopa.

 

Fanns några såna här alldeles missväxta också.

 

Titta!

Lisa lyckades hitta några små, små kantareller. Men de lär dö torkdöden

 

Finns det inte svamp kan man ju prata med Spindel, tror inte att den var speciellt pratsam.

 

Jaha ni ska fika.......jag då? Ska jag sitta här och vara hungrig eller?

 

Ingen fara fick både vatten och egen macka. Precis vad jag behövde.

 

Somnade en stund medan matte och Lisa pratade en massa mänskligt tråk.

 

Såna här Trattkantareller ska jag lära mej. Men det fanns bara tre stycken i hela stora skogen i dag.

Dröjer nog till nästa år innan jag lär mej dom.

 

Ja du Lisa det blev inte många svampar i din korg. Eländes elände detta att alla dött torkdöden.

 

Slut för idag, dags att åka hem igen.

 

Det här är löjligt det är allt vad som fanns idag. Lisa fick de få svampar som matte hade hittat.

Åkte hem och sov ett tag.

Pussades faktiskt med Kattvalps Leya men då hade inte matte kameran i närheten.

Ja, ja ska pussa mer på henne så det kommer nog bild förr eller senare.

I morgon ska matte börja utbilda en svamphund och jag ska självklart med och övervaka.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards