wilmablogghund

Alla inlägg den 5 september 2016

Av Wilma Border collie - 5 september 2016 17:53

Jaha nu är det lugna dagar igen.

Skulle åka till en skog idag för matte skulle leta efter sin borttappade hjärna och energi.

 

På plats i skogen. Konstigt inte en massa skojiga hundkompisar eller trevliga människor. Jag har ju liksom haft

såna med mej i många dagar nu.

 

Här har jag varit men det var ett tag sen så jag hade mycket att kolla av.

 

I helgen som kommer så ska jag vara med när matte lär en hund att leta svamp. Här vet jag att det brukar

växa kantareller. Fanns inga alls, alldeles för torrt.

 

Det var en gång en Karl Johan och dessutom hade någon försökt använda den som toalett.

 

Gick vidare och hamnade på nya platser i den skogen. Aldrig tar de slut de där nya ställena. Är trevligt med

såna eftersom det alltid finns en massa skoj att undersöka.

 

När jag satte mej så här så påstod matte att jag var otäckt lik Sigge. Han satt visst ofta så här när han hade 

hittat svamp.

 

Matte hittade i alla fall några såna här Svarta trumpetsvampar fast torra var de.

 

Jo jag råkar veta att du har köttbullar. Skulle jag kunna få en?

 

Fick köttbullen. Mycket gott, går åt så mycket energi i skogen. Matte går långt och jag springer nog det

tredubbla minst med allt som ska kollas plus hålla reda på henne.

     

Titta vad jag gör. Jag nosar på en svamp, har sett att matte har plockat såna här.

Lönande för nu regnade det minsann köttbullar och beröm över mej.

 

En stor fin Blomkålssvamp då är jag värd mängder med beröm.

 

Vänta på mej! Jag var upptagen med nåt spännande och matte bara gick. Har förstått att det är bäst att

hålla reda på henne så hon inte virrar bort sej fullständigt.

 

Drygt tre timmar i skogen och nu tycker jag att det är dags att åka hem. Hade ganska bråttom.

 

Jag har hittat bilen, som jag för övrigt har insett att den tillhör mej. Den används för att skjutsa mej till

bra skogar alltså är den min.

Åkte hem och åt en del och sov. Matte insåg att både hjärna och enrgi är fortfarande borttappat.

 

Ute på eftermiddagsrunda. Den här dörren bör vara öppen eftersom jag behöver in här.

 

Matte öppnade så jag kunde gå in på Pryl 7an och både umgås och få godis. Det var nämligen precis min plan.

Gick hem igen och hörde ett telefonsamtal. I morgon ska jag visst träffa mattes mamma och plocka lingon

åt henne. Tror jag får sånt där skogsfika också.

 

När matte var på den där kattutställningen och klappade den berömde Sören Fernström igår så köpte hon

kattmyntakuddar av hans människor. Kattvalps Leya snodde alla och tänkte inte dela med sej.

 

Alltså den där är inte klok! Blir man så knäpp av kattmynta?

 

Suddig bild men så här galen blir hon.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards