wilmablogghund

Alla inlägg den 23 augusti 2016

Av Wilma Border collie - 23 augusti 2016 17:55

I går kväll så insåg jag att Sigge hade väldigt rätt när han bloggade om att matte inte är som

hon ska alla gånger. Först så hörde hon nåt och sen begerp hon vad det var.

 

Ni ser va? Det öser ner svampvatten (har lärt mej att det är det riktiga namnet på regn) och inte nog med

det Åskar kom på besök också. Jag bryr mej inte om Åskar, men att den korkade människan ställer sej ute

på balkongen bara för att titta på blixtar och lyssna på dunder. Det kan väl inte vara ett friskt beteende?

Får tydligen vänja mej vid alla möjliga galenskaper.

Så blev det idag.

 

Klockan är ganska precis tio på förmiddan och jag har kommit till skogen, faktiskt en där jag varit förut.

Bara det att innan jag hamnade i skogen hade jag åkt 3 mil till Eskilstuna, passat bilen medan matte

handlade tråkmat och lånade tråkböcker sen åkte jag nästan 3 mil hemåt innan vi stannade vid skogen.

Allt för att hinna göra det mesta innan äckelhettan skulle slå till igen. Är man morgonpigg så hinns mycket

med.

 

Hörru vi skulle gå en runda i skogen, hur vore det om du kommer nu?

 

Det här höll hon på med, ta bilder på en Flugsvamp, Ja, ja människor har märkliga intressen.

 

Fick med mej matte så jag kunde fortsätta. Hade en hel del att kolla.

 

Den här gamla Strävsoppen mådde inte bra, dessutom verkade det som om det inte alls hade kommit nåt svampvatten här.

 

Är det här några svampar som du vill ha?

Under min utbildning till blivande svamphund har jag förstått att vissa svampar ger massor med beröm och 

gott godis. Matte blev alldeles överlycklig och jag fick massor med beröm och godis. Tänk att människor

kräver så lite för att bli glada.

 

Såna här Föränderliga tofsskivlingar var det. Inser att det är en svamp som lönar sej. Matte plockade alla.

 

Fast den här stubben skulle vi ha hittat för några dagar sedan. Nu var alla för gamla.

 

Ekorren satt i granen och ville inte vara med på bild.

 

Men snälla Ekorre kan du inte komma och hälsa? Som vanligt var den här lika oartig som alla andra Ekorrar

jag träffat på.

 

Matte var mer intresserad av detta. Nu föds det faktiskt små Svarta trumpetsvampsvalpar. Ännu är de

bara millimeterstora. Gran och tallbarren som syns är normalstora.

 

Kollade runt mer i skogen, finns alltid massor att upptäcka.

 

Blir du glad nu? jag har faktiskt hittat nåt alldeles på egen tass.

 

Flera stycken kantareller. Mycket lönande massor med godis och beröm. Svamphund verkar vara ett

perfekt jobb.

 

Phu, nu börjar det vara väl hett i skogen. Alltså var det dags att gå till bilen och åka hem igen.

Hade ju haft en mycket effektiv förmiddag.

Tog det lugnt hemma innan det var dags för eftermiddagsrunda.

 

Tog en sväng in på Pryl 7:an, den enda affären som var öppen. Hälsade på Elisabet som äger den.

 

Träffade Anna som tog fram den där Frolicpåsen. Fick mycket sån, väldigt gott.

 

Som tack för godiset så fick jag poser för bilder. Kan jag väl, bäst att hålla sej väl med de som har en

massa gott till mej.

 

Ute på gatan så träffade jag han som kallas för Pinnaffären. Pussades en del med honom, måste vara

trevlig mot alla mina nya vänner.

Sen träffade jag några till som jag känner innan jag skulle gå hem igen.

I morgon väntar nya äventyr.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards