wilmablogghund

Alla inlägg den 22 augusti 2016

Av Wilma Border collie - 22 augusti 2016 18:00

Bara att inse att de nya skogarna aldrig tar slut, matte måste ha ett outsinligt

förråd av såna.

 

Jaha så du menar att vi ska gå här, skulle jag möjligen kunna få vara på fria tassar? Var tvungen att

vänta lite eftersom vi var nära en stor väg.

 

Började bra, matte skulle titta efter svamp och hittade en sån här Karl Johan som var alldeles felfri.

 

Så nu kan jag springa precis som jag vill. Hade som vanligt massor att undersöka och kolla in.


 

Kom in i alldeles fantastisk gammal trollskog. Verkade mycket lovande detta.

 

Spanade av omgivningarna ordentligt. Fanns hur mycket som helst att titta på. Tränade mycket på hopp

över gamla träd också.

 

Träffade faktiskt ett troll, ett mycket snällt och trevligt sådant.

 

Matte blev alldeles överlycklig när hon hittade några såna här Sandsoppar. Tydligen nån svamp som det är

meningen att jag ska lära mej.

 

Finns en sjö i den skogen också. Verkar finnas lika mycket nya sjöar som skogar.

 

Mycket gott vatten i den sjön. Badade också, bäst att passa på eftersom jag förstått att den där Vattentjuven

existerar. Vem vet han kanske har snott allt vatten vilken dag som helst.

 

Prövade det där med att se trolsk ut i trollskogen. Lyckades bara så där.

 

Lerinpackningar ska vara bra för pälsen säjs det. Hittade en del lera men tyvärr var den för torr för att

det skulle bli riktigt bra inpackningar.

 

Hit ska vi flytta påstår matte, långt inne i skogen och inga som hittar oss. Jo jag skulle nog trivas bra här.

 

Fortsatte att utforska skogen. Mycket spännande att upptäcka.


 

Så skulle jag träna, eftersom det är så torrt och dåligt med svampar just nu så kan jag inte träna så

mycket som skulle behövas.


 

Fick som vanligt massor med beröm och godis när jag nosade på de här Trattkantarellerna. Bara jag får

beröm och godis är jag nöjd.

 

Hoppsan, det är inte alla skogens varelser som ser vänliga ut, de som kikar fram här verkar inte vara på

nåt strålande humör precis.

 

Satte mej och filosoferade över mitt liv ett tag. Tänk så himla mycket jag har hunnit vara med om på

de knappt sex veckor som jag har bott här. Nya äventyr hela tiden.

 

På väg tillbaka till bilen igen. Ute i solen hade det blivit riktigt otäckt hett, var skönare i skuggiga skogen.

 

Sånt här kan man också hitta. Skallen efter en Vild gris uppträdd på en pinne. Människor gör märkliga

saker bara att inse.

 

På väg hem och matte stannade på ett ställe till. När jag nyss flyttat hit så var jag här och människorna

hittade för gamla Stjärnhovstryfflar. Fanns tyvärr inga nya idag.

 

Hemma och i fönstret sitter välkomstkommittén Balder och Kattvalps Leya.

Åt lite och sen somnade jag.

På eftermiddagen hälsade jag på i Pryl 7:an råkar ju veta att de minsann har en stor påse med mycket

gott godis. Fick en del, måste gå tillbaka snart eftersom det finns mer kvar.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards