wilmablogghund

Alla inlägg den 21 augusti 2016

Av Wilma Border collie - 21 augusti 2016 17:49

Har inte hänt så väldigt mycket idag. Ingen inspektion av nya skogar.

Ute var det vidrigt väder, kvav otäck luft utan syre och enligt matte kändes det som regnskogen.

Alltså var det inte nån idé att ta nån riktigt långrunda.

 

Gick till den där skogen som kallas Spökskogen. Här har jag varit ett par gånger men några spöken har

jag aldrig träffat.

 

Här fanns det minsann svamp. Det växte såna här fiskstinkande Mandelriskor i mängder på en liten fläck.

Matte plockade mängder, hon vet tydligen en massa bättre behövande som gillar såna.

 

Ni ser ju hur mycket det blev. I tygkassen så står det en papperskasse som är alldeles full med såna.

 

Fanns faktiskt ett par kantareller. Jag nosade på dom och fick massor med beröm och godis. Har lärt

mej att svampar är nåt väldigt positivt.

 

Kollade om jag skulle hitta flera men det gjorde jag inte. Bara nån som tappat massor med godis igen.

Hittade självklart allt godis.

 

Matte hittade en alldeles nyfödd Blomkålssvampsvalp. Tallbarret som ligger ovanpå den är normalstort.

Tänk att den som vuxen kan väga flera kilo.

 

Gamla bekanta stigar. Här hade det minsann åasserat många hundar sen jag var här sist. Men jag träffade

inte nån idag skogen var alldeles tom och övergiven.

 

Jaha ny del av skogen. Skulle kollas efter några svampar som naturligtvis inte fanns, Fanns inga 

svampar alls här. Hittade inget annat spännande heller.

 

Jag fick faktiskt syn på nåt men då fastnade jag i kopplet av säkerhetsskäl.

 

Helt plötsligt så fanns det hästar där det brukar vara Fårskallar.

 

Och där var det två till varav en hästvalp. Tittade på dom men insåg att de nog inte ville umgås med mej.

Gick vidare.

 

Mmmmmmmm hästbajs! Länge sen jag hittade sånt. Men det skulle jag inte alls äta enligt matte.

Fick en massa godis istället.

 

Fanns några såna här Ostronmusslingar också.

 

Gick till sjön. Nu förstår jag vad Sigge menade när han berättade om Vattentjuven som stjäl allt

vatten som vi hundar behöver.

 

Ännu finns det vatten i sjön men det minskar snabbt. Badade en del och drack vatten. Kanske inte skulle ha 

druckit men jag var törstig och bäst att passa på innan hela sjön är borta.

 

Där jag har huvudet dit ska sjön nå när det är normalt. Inte alls bra detta.

Gick hemåt och det hände ingenting av värde. Träffade varken människor eller hundar var så äckligt att

det var väl ingen som ville vara ute.

Hemma så fick jag äta svampmacka. Det var gott med macka med smörstekt Ostronmussling. Tyvärr glömde

matte att ta bild på det.

Men jag kommer att få svampmacka flera gånger säjs det.

För övrigt har det inte hänt nånting spännande idag, hoppas på morgondagen.




Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards