wilmablogghund

Alla inlägg den 19 augusti 2016

Av Wilma Border collie - 19 augusti 2016 17:52

Jaha så har jag varit i ännu en ny skog. Undrar hur många matte egentligen har på lager.

Verkar som om de aldrig tar slut.

 

Framme i den nya skogen. Undrar vad jag ska hitta för spännande idag då?

 

Fanns massor att undersöka bara efter vägen. Matte gick och tittade efter svampar som inte fanns.

 

Kom till en sjö som Sigge döpte till Vithajssjön. Den heter egentligen nånting annat men får fortsätta att

kallas Vithajssjön av mej också.

 

Fanns en spännande brygga där som jag undersökte noga, dessutom vet jag varför den kallas för 

Vithajssjön. Det är visst människor som har inplanterade ädla fiskar där. Eftersom matte anser att alla

fiskar är människoätande Vithajar så kallas den Vithajssjön.

 

Provade att bada i den, helt ok som badsjö. Är ju bra att känna till var de bra finns nånstans.

 

Matte hittade faktiskt två små Strävsoppsvalpar. Med den ökentorka som råder ska man vara glad för det

lilla enligt henne.

 

Kollade en intressant hög med brädor. De ska bli ännu mera brygga enligt matte. Jag som läser Sigges blogg 

har förstått att man kan hitta skoj saker om man letar lite.

 

Såna här Röda flugsvampar behöver jag inte alls lära mej, men den är vacker.

 

Gick in i skogen och kollade. Alltid spännande med nya skogar. Normala år när det har regnat så brukar

det visst finnas massor med olika svampar här.

 

Här ska det enligt matte vara massor med vatten. Men i dag var det alldeles torrt. Alla de där svamparna som 

borde växa här lyste också med sin frånvaro.

 

Hittade bara två kantareller. Jag nosade på dom och fick massor med beröm för väl utfört jobb.

 

Hittade en jättesöt liten Grodvalp också. Fast den hade ingen större lust att vara med på bild.

 

Hittade en brygga till. Bryggor är spännande platser så jag undersökte den noga.

 

Provade vad som var Sigges favoritspagrop i den skogen, han hade bra smak den där Sigge för den var

jättebra. Att den har vatten beror enbart på att den hänger ihop med sjön.

Gick tillbaka till bilen för jag skulle hinna med mera.

 

Skjutsad till världens bästa Grisöronaffär. Nu ska jag nog få handla godis.

 

Åhhhhh alla dessa tuggben i massor med storlekar och smaker.

 

Så allt underbart lösgodis. Matte köpte en ganska stor påse med sånt till mej. Går åt en hel del med allt

som jag ska lära mej.

 

Bestämde mej för att jag ville ha såna här tandborstar också.. Käkade upp en i affären och så fick jag ett

par till.

Gillar verkligen Grisöronaffären, de vet till och med vad jag heter. Vägde mej och jag hade samma perfekta

vikt som förra gången. Ingen risk att jag blir fet så mycket som jag rör på mej.

 

Åkte hem med mina inköp fast matte handlade en del som katterna ska ha också.

 

Eftermiddagsrunda och matte ägnade sej åt detta. Plocka massor med plommon från marken.

Märklig mänsklig sysselsättning.

 

Plommonträdet växer hos Människovalps Astrid så jag umgicks en massa med henne. Människovalpar är

väldigt trevliga.

 

Astrids mamma kan massage så hon masserade mej. Var jätteskönt kunde ha suttit kvar resten av dagen.

Men jag skulle gå lite mer innan jag gick hem och slappade.

I morgon väntar nån annan skog, har sett hur matte sitter och glor på kartor.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards