wilmablogghund

Alla inlägg den 18 augusti 2016

Av Wilma Border collie - 18 augusti 2016 18:08

Enligt matte har det varit så mycket i så många dagar nu att jag kunde ha en lugn dag.

Inga nya skogar som väntade alltså.

 

Spårvagnarna kör bara på helgerna nu så där var det lugnt och fridfullt. Hittade spår av att många andra hundar gått där men träffade inte nån.

 

Växer supertorra svampar på spårvägen. De heter lämpligt nog Syllsvamp. Ni ser väl min nos, jag funderade på

om det var nån svamp jag ska lära mej. Behöver jag inte enligt matte.

 

Jaha så var det läskiga bron som jag fortfarande inte riktigt gillar. Blev kopplad för säkerhets skull när jag skulle över den.

 

Så där jag är över på andra sidan. Ett par gånger till så har jag nog vant mej vid att gå på den.

 

Funderade på om jag skulle prova sjön här. Men enligt matte är det väldigt steningt så jag kunde bada senare på bättre ställe.

 

Massor med fina svarta moln om de kunde ta och komma med mängder med regn också.

 

Det är nån uppe i trädet. Undrar om det är en ny kompis?

 

Långt där uppe på en gren sitter Ekorre och är totalt asocial. Det var den jag hade span på men till

ingen nytta.

 

Matte hittade lite Svarta trumpetsvampvalpar men de är torkskadade.

 

Såna här flera björkar höga hinder är skoj. Fick hoppa flera gånger för att matte skulle lyckas få till

en bild på det.

 

En levande kantarell!!!! Kolla granbarren bredvid den så syns det hur liten den egentligen är.

 

Räv ville inte heller umgås med mej. Konstigt att alla djur i skogen är så asociala.

 

Så torrt att hallonen har torkat bort. Hallon är faktiskt väldigt gott.

 

Undersökte en del skog där jag aldrig har varit.

 

Här borde det vara massor med vatten. Lika kruttorrt här som på alla andra ställen.

 

Gick till sjön. Drack vatten och blötte bara tassarna.

 

Syns dåligt på bilden men det blåste massor. Så försökte det börja regna så jag ville hem.

 

Enda hunden jag mötte idag. Sist jag träffade honom så luktade jag gott. Det trodde han tydligen att

jag gjorde idag också. Gör jag inte.

Gick hem och det började faktist regna, fast det har bara kommit lite.

I morgon ska jag få åka till en ny skog igen säjs det.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards