wilmablogghund

Alla inlägg under juli 2016

Av Wilma Border collie - 23 juli 2016 17:50

Det är alldeles för varmt nu. Har insett att matte inte tål denna hetta och jag tycker också att

den är jobbig.

Om det varit drägliga temperaturer så skulle jag ha fått utforska nya skogar idag. Men det får vänta tills

det är bättre väder.

 

Skulle gå och bada. men på väg till sjön hamnade jag på något som kallas för loppis.

 

Träffade en trevlig taxkille som blev kär i mej.

 

Sen träffade jag Teddy och Freya. Teddy blev också kär i mej men Freya ville bara ha godis.

 

Loppisar är trevliga ställen insåg jag. Sigge skulle alltid köpa korv här och självklart så fick jag göra

samma sak. Väldigt god korv var det.

 

Stekande hett och alldeles torrt och sönderbränt. Skönt att jag har nära till sjön.

 

Badade mycket. Skönt med svalka.

Tyvärr fick jag inte sällskap av nån annan trevlig hund idag.

 

Blev törstig så jag försökte dricka upp sjön. Ska tydligen inte dricka upp den eftersom det är väldigt lågt 

vattenstånd. Dessutom började matte låta konstigt och påstod att jag skulle lämna vattnet igår.

 

Här är anledningen. Vattnet kokade av en massa småfisk som matte envisas med att kalla för människoätande

vithajar. Hon tror att de käkar hundar med god apiti också. Tur att jag ibland kollar i Sigges blogg så jag

är förberedd när hon ägnar sej åt såna har underliga saker.

 

Ny prövning. Det finns en väldigt bra hundrunda men den kräver att man går på metallbron som syns.

Alltså skulle jag kolla in den.

 

Nja, det räcker väl om jag sätter framtassarna på den? Fick massor med beröm och godis när jag gjorde det.

 

Efter moget övervägande så gick jag några steg. Mängder med beröm och godis. Sen fick det räcka för idag

med läskiga bron. Nästa gång jag är i närheten ska jag prova att gå lite mer eller över den.

 

Så skulle jag hälsa på nån när jag var i närheten. Nån som tydligen väldigt gärna ville träffa mej.

 

Hej Maggan! Trevlig människa som gav mej godis.

 

Tog det väldigt lugnt medan människorna pratade och pratade. Otäckt hett hade det blivit.

När jag skulle gå så kom Maggans man, honom har jag träffat ett par gånger och tyckt att han är väldigt

trevlig. Men nu hade han konstiga jobbarbyxor på sej och jag blev rädd, riktigt rädd och gömde mej hos matte.

Efter en stund så vågade jag i alla fall ta godis från handen på honom. Han är inte alls farlig egentligen.

 

Men vad är detta? Den allra underligaste katt jag nånsin sett.

Undersökte den ordentligt och insåg att det inte ens är en riktig katt.

 

Hemma igen så fick jag ett gott märgben. Svalkande var det också.

Provade att passa mitt nya hem ett par gånger. Matte gick till tvättstugan och var tillbaka efter ett par

minuter. Gick utmärkt att passa.

 

Så måste jag visa denna underbara bild på mej. Den är tagen när jag var på bäverspaning i tisdags.

Fotograf är Madde Ödman hon som var och hälsade på mej och matte.

Av Wilma Border collie - 22 juli 2016 17:38

I går kväll så skulle jag göra nånting hos Rottis Helga.

 

Av vilken märklig anledning ska jag sitta fast här? Hade hellre gått och kollat en massa saker.

 

Nä!!!!!! Jag tänker inte alls duscha, jag behöver inte alls svalka mej. Tydligen gillade Sigge som hatade

duschen den här uppfinningen. Jag gillar den INTE. Slapp detta som tur var.

Idag så skulle jag få åka till ett nytt ställe. Jag har förstått att jag har hur många skogar som helst att

upptäcka.

 

Jaha en ny skog som kallas för Engelska skogen. Märkliga namn alla skogar har, men de är visst döpta av

Sigge. Många intressanta dofter fanns det.

 

För att inte tala om allt spännande som finns att titta på.

 

Detta var enligt matte rena slumpen. Jag började lukta på nåt och när hon såg vad det var så blev hon

alldeles så där jätteglad och gav mej massor med beröm och godis.

 

Dom här utlöste den där glädjen. De heter Dofttaggsvamp. Går inte att äta och visar att det är skyddsvärd skog.

Dessutom doftar de lavendel. Jag ska utbildas till svamphund så det är väl lika bra att börja då.

 

Så skulle jag gå och titta på ett jobb som jag ska pyssla med senare.

 

Det här huset tillhör några som matte känner, tyvärr var de inte hemma i dag.

Men i höst, vinter och vår då ska jag kolla till huset ibland så allt är okej och inga tjuvar hälsar på.

De som har det bor i nåt som heter England då. Kommer säkert att fixa uppdraget utan problem.

 

Inspekterade tomten ordentligt. Tänkte att det var lika bra att påbörja det jobbet på en gång, eller i alla

fall bilda mej en uppfattning om vad jag ska hålla koll på när den tiden kommer.

 

Fortsatte i skogen. Massor med intressant hittade jag.

 

Men direkt matte ropar så kommer jag. Får alltid godis och en massa beröm då.

 

Tror att det bor nån under stenen. I alla fall doftade det väldigt spännande. Bra detta att jag får stå och

lukta hur länge jag vill,. I balnd tar det sin tid att få ordning på alla dofter.

 

Inte är det mycket med kantarellerna nu inte, de ser ut som mumier. Hör hur matte bara tjatar om massor

med regn eller om det nu heter svampvatten.

 

Kom till en sjö som tydligen kallas för Bäversjön. Tydligen bor det såna här och där den tar slut börjar

nåt som heter Bäverbäcken. Den där bäcken ska jag få kolla nån dag framöver.

Var i alla fall väldigt gott vatten i sjön.

 

Fick syn på nåt som flöt runt i sjön. Har förstått att Sigge Svamphund städade i sina sjöar och bäckar.

Eftersom det nu blir mitt jobb att kolla dom så tänkte jag prova att städa.

Drog upp en plastanka.

 

Aha, den ska vara kvar för det sitter en termometer där som visar badtemperaturen. Drygt 20 grader är helt 

ok tycker jag.

Badade mera eftersom det började bli riktigt hett.

 

Körde lite skogsagility och hoppade över en massa fallna träd. Skojig sysselsättning.

 

Fanns såna här Ostronmusslingar men de var döda av torkan och hettan.

 

På väg mot bilen hittade jag ännu mer spännade dofter. Det rör sej många olika djur i skogarna.

 

Provade en bäck också. Gott vatten och skönt att svalka tassarna. Tror att bäcken är ännu bättre när det

är mera vatten i den.

 

Avslutade allt med att leta efter godis som nån hade tappat överallt. Hittade allt.

Åkte hem och somnade. Det tar på krafterna med alla nya intryck varje dag, nya ställen, nya människor,

nya hundar och ja nästan allt är ju alldeles nytt ännu för mej.

Hur går det med katterna då?

Vi jobbar på det, jag vill hälsa men har för bråttom så de gömmer sej. Nu får jag sitta med matte och titta

på dom. Får massor med beröm och godis när jag bara tittar och inte försöker hälsa. Katterna kollar mej

ordentligt också. Förr eller senare så kommer vi att bli vänner men det får ta sin tid enligt matte.



Av Wilma Border collie - 21 juli 2016 17:45

Sov väldigt gott i natt efter den händelserika dagen i går.

Så skulle jag gå ut på dagens första runda.

 

Klockan är knappt åtta och det är redan hett. Hade sällskap av min skugga hela tiden.

 

Hej Anders, trevligt att träffas igen.

 

Hej Madde lika trevligt att träffa dej. Jag funderade på om jag skulle ut på nya skojiga äventyr med dom

i dag också.

 

Äsch, jag lägger mej väl och deppar då. Inga roliga saker idag inte. De skulle åka hem till det där Halland som

ligger så långt bort. I ren protest så såg jag till att vara ivägen när det skulle sopas utanför stugan.

 

Hej då Madde! Korkat att du ska åka hem.

 

Hej då Anders! Lika korkat att du åker, jag trodde faktiskt att de skulle ingå i min nya flock.

Fast det dröjer visst bara en dryg månad innan vi träffas igen. Då är det nån stor svampträff här så det

kommer massor med människor och hundar.

Gick hem en stund.

 

Ute igen, alldeles för hett för skogen. Jag skulle få bada i stället.

 

Matte hade hittat en gammal badleksak efter Sigge Svamphund som jag kunde använda. Den var rolig att

bada med.

 

Provade att simma. Helt ok och jag kunde svalka hela kroppen. Var länge i sjön.

 

Så kom det en liten kille som också skulle bada. Jag ville leka och han försökte göra valpar med mitt

framben. Fast det blev lek också.

 

Badade med honom, han behövde kyla av sina heta känslor för mej.

 

Gick en sväng i sakta mak. Hettan är inte trevlig.

Såg en spårvagn passera, märkliga saker.

 

Rullade mej en del på nåt som kallas för Heden, Brukar visst vara gräs här men nu är det bara sönderbänt gräs 

som påminner om hö.

 

Jag har lärt mej att här kan man få godis. Fast just detta gjorde matte så där konstigt ledsen igen. Precis så

här brukade tydligen Sigge Svamphund stå och tigga godis.

 


Fanns godis och en massa gos där. Fast jag nobbade godiset just då.

 

Passerade ett fik och träffade nya människor. Bra fik för det fanns vattenservering till mej. Går åt mycket

vatten nu när det är så otäckt hett.

 

Prylaffären är lönande. Finns alltid massor med godis i deras burk.

Malmköping måste vara en extremt hundvänlig ort.

Sov bort några timmar.

Gick en sväng på eftermiddagen. Flera gånger kom det fram människor som såg så glada ut och hälsade på

mej. Alla vet vad jag heter och tycker att det är så bra att jag hamnat hos matte så hon blir glad igen.

I kväll ska jag visst få gå till Rottis Helga och prova nånting. Har bara hört att det är skönt nu när det är

så otäckt hett.

Det är många nya upplevelser för mej varje dag nu, men det är sånt här som kommer att bli min vardag

nu i mitt nya liv. Bara det regnar och blir svalare så ska det visst bli riktigt långa skogsrundor där jag

kommer att få egna mackor.



Av Wilma Border collie - 21 juli 2016 09:14

Nu ska ni få veta allt om vad som hände igår. Jag hann inte med att blogga då och när jag kom hem mitt i natten var jag alldeles för trött.

Började med att åka till campingen och träffa Anders och Madde igen. Så skulle vi tydligen leta efter svampar.

 

Nu letar människorna efter nån svamp. Sånt som jag kommer att lära mej.

 

Madde hittade faktiskt det som de letade efter.

 

Det här är en Stjärnhovstryffel, tyvärr för gammal. Jag fick i alla fall lukta på den och fick en massa

beröm och godis. Tanken är att jag ska lära mej att leta efter såna. Men det måste regna mycket för att det ska komma nya.

 

Gosade en massa med Anders också. Jag gillar verkligen när människor vill umgås med mej.

Åkte till nästa ställe för att titta efter nån svamp som inte fanns.

 

Jag kollade in Båven och försökte dricka upp allt vatten i den. Det är ruskigt hett och torrt.

 

Människor gör mycket konstigt.

Anders han satt och tittade på vad han kallade för Abborrar och matte envisas med att de heter Vithajar.

Skulle hem, men hann hälsa på i den där Pinn/blomsteraffären också.

Var hemma en stund innan jag skulle iväg igen.

Nu träffade jag min fd matte. Människorna pratade och pratade och fixade.

 

Detta är min stamtavla. I den heter jag Charming spirit Nebesy Sen och som ni ser är jag född i utlandet.

Men Wilma anser jag vara ett ypperligt namn och nu ska jag bo tillsammans med min matte och katterna

(som fortfarande svär) för resten av mitt liv.

 

Matte, Anders, Madde och Ann Marie firade med fika på campingens fik.

 

Jag firade mitt nya liv med en stor glass. Gott och svalkande i hettan.

 

Gick till hundbadet för att bada. Träffade en liten Jack russelkille , skoj kille som jag lekte en

hel del med.

 

Vi badade tillsammans också.

Sen skulle dagens alla äventyr fortsätta.

 

Nu hamnade jag i en stor ekhage där det skulle kollas efter nån konstig svamp.

 

Framgångsrikt, för de hittades och fotograferades ordentligt av Madde.

 

Tillbaka till campingen där jag funderade på en ny karriär som Fyllhund. Men insåg att det var godare med

ostbollar.

 

Anders hade fixat en massa mat som var jättegod enligt alla som åt den. Jag fick ett par köttbitar som var

väldigt goda.

 

Sov en hel del under bodet medan alla människor pratade och pratade.

 

Usel bild men i den ena skålen fanns det korvar till mej. Såna tackar jag absolut inte nej till utan åt upp alla.

Klockan blev massor, typ mitt i natten. Följde med Ann Marie som skulle med sista bussen till Eskilstuna.

Gick hem och sov gott. Det tar på mina krafter med allt nytt som händer hela tiden.

Nu är det en ny dag och den berättar jag om i kväll.



Av Wilma Border collie - 20 juli 2016 07:56

Nu ska ni få veta vad jag gjorde igår. Jag hade mycket att göra hela dagen.

Tidigt på morgonen så fick jag åka till nåt som heter Eskilstuna, skulle presentera mej för

mattes mamma.

 

Hej, jag heter Wilma. Tänker du bjuda mej på nånting?

Jo jag fick vatten.

 

Dålig bild, men jag fick en massa köttbullar också. Jättegoda och perfekt frukost.

 

Visade att jag minsann kan koppla av var som helst också.

 

Gjorde ett besök i centrala Eskilstuna också. Spännande ställe med en massa ny dofter och intryck.

 

Fick äran att ta hand om mattes mamma en liten stund medan matte gjorde några tråksaker.

Sen skulle jag åka hem igen.

 

Matte hade fått post. En av hennes vänner har broderat en tavla till minne av Sigge Svamphund. Den

sammanfattar hela hans liv. Alla svampar, skogen, Sörmlandsleden, katterna, kotten han alltid la i korgen,

räven som ofta stal dunken han hade gömd i skogen osv osv.

Matte blir så där väldigt ledsen igen, men samtidigt så glad över denna.

Sen var det dags för nästa grej.

Nu skulle jag till campingen. Några som matte änner skulle komma och hälsa på. Det bestämdes visst när

matte var som allra ledsnast. De skulle komma och förgylla tillvaron lite.

  

Hej Madde, du verkar vara en trevlig människa.

 

Hej Anders! Du verkar också trevlig och jag fick ett gott tuggben.

Så skulle vi åka till skogen.

 

Människorna plockade de få torrar svampar som går att hitta nu.

 

Jag sprang runt i skogen. Mycket spännande att undersöka där.

 

Badade en del i en sjö, var visst nödvändigt eftersom jag hittat underbar lera innan sjön.

 

Kollade noga när Anders plockade svampar. Jag provade att lukta på dom flera gånger och visar tydligen

framtassarna ordentligt. Enligt matte kommer jag att kunna jobba som svamphund i framtiden. Ska bara

träna lite mer.

Efter skogen så var jag hemma en liten stund.

  

Tillbaka på campingen igen.Bästa man har sätter man på bordet säjs det så jag satte mej på bordet.

Så skulle jag åka igen.

 

Hamnade här vid ännu en ny sjö,

 

Nu skulle människorna titta efter nån som heter Bäver. Konstig sysselsättning att sitta och titta på en sjö.

 

Jag somnade och sov väldigt gott. Mitt nya liv tar på krafterna.

 

Vaknade och umgicks en del med Madde.

Sen var det dags att åka hem igen. Bäver vägrade nämligen att visa sej.

Jag var en väldigt väldigt trött hund när jag kom hem och somnade gott.

Nu är det en ny dag med nya äventyr. Ska ut med Anders och Madde om en stund och så händer det en massa

annat också idag.

Hinner jag inte berätta om det i dag så kommer det i morgonbitt



Av Wilma Border collie - 18 juli 2016 17:47

Jag är djupt imponerad av att så många redan har läst mitt försök att bli blogghund.

Eftersom jag nu ska provad det så var jag faktiskt och läste i Sigge Svamphunds blogg. Han var en erfaren bloggare som höll på i nästan 10 år. Hittade en del tips. Insåg att han hade ett spännande liv med en massa kul saker. Men kom på att tydligen behöver den här människan som ska vara min matte extra tillsyn. Verkar vara en extremt förvirrad person. Ja, ja om jag lär känna henne ordentligt ska det nog gå att få ordning på henne.

Eftersom jag bara bott här sen i torsdags kväll så händer det hela tiden en massa nya saker.

 

Ny del av en skog nära mitt hemma. Finns så otroligt mycket dofter att undersöka. Verkar röra sej väldigt mycket hundar här. Jag kommer säkert att lära känna ett helt gäng.

 

Inspekterade mycket nedanför en stor backe. Tydligen åker människor skidor här på vintern.

Ser ni så fint jag kommer när människan ropar och svansen håller jag högt. Får alltid massor med beröm och gott godis. Det lönar sej att lyssna och komma.

 

Hoppa upp på gamla trädstammar och se söt ut är också lönande. Fick godis och beröm varje gång.

 

Hittade stigar i skogen som jag utforskade ordentligt. Blev inget av med att lukta på svampar för det fanns 

inga i den här skogen just nu. Men kommer visst om det nångång kommer massor med regn,

 

Hittade en annan del av sjön. Gick väldigt bra att bada här också.

Jag har läst i Sigges blogg att människan har fått för sej att alla fiskar är förklaädda vithajar som tänker

äta upp henne. Tyckte det lät mycket konstigt.

Men helt plötsligt gjorde hon märkliga hopp och sa underliga ord.

 

Räcker tydligen med att nästan ställa sej på såna här fiskfjäll. Alltså var ryktet om det märkliga

beteendet sant.

 

Hittade ett litet hus som jag noga undersökte. Tänkte krypa under det, men det låg en massa underliga

saker där som kliade alldeles väldigt i min näsa.

 

Jaha, där borta badar det människor. Funderade på om jag skulle gå dit, verkar som om alla människor

som bor här vill umgås med mej. Men tydligen får inte hundar vistas där människor badar, konstigt påfund.

 

Roade mej med att leta efter en massa godis istället. Konstigt detta att det kan växa en massa sånt

i skogen. Men jag letade upp allt.

Så skulle jag åka bil, det är trevligt att göra det och titta på allt jag passerar.

 

Är det verkligen meningen att jag ska få gå in här? Ser nästan ut att vara för bra för att vara sant.

 

Den finns alltså på riktigt den där Grisöronaffären som jag läst en massa om. Vilket ställe, de doftade alldeles

ljuvligt överallt. Mängder med mat av alla de slag, en massa godis, intressanta prylar osv.

Provade att sitta på en vagn som personalen körde runt med. Satt inget bekvämt så jag kollade en massa mer

av alla dofter.

Fast jag var där för första gången så visste de som jag jobbar där vad jag heter, begriper ingenting.

 

Dessutom var det provsmakning av godis. Jag smakade på alla sorter så de jag tyckte bäst om kunde köpas.

Vägde mej också, och jag hade tydligen en perfekt vikt.

Skulle ha kunnat vara kvar resten av dagen i Grisöronaffären, helst vill jag åka hit varje dag.

 

När mina inköp skulle betalas då blev jag minsann bjuden på annat gott godis. Förstår precis varför Sigge

skrev så mycket bra om Grisöronaffären.

Så har jag hunnit med en runda i Malmköping. Konstigt, kommer fram en massa människor till mej och vill

hälsa och de vet också vad jag heter. Fast jag bara bott några dagar verkar det som om alla vet vem jag är.

Jag gillar ju att de vill umgås med mej.

I morgon händer det visst så mycket i mitt nya liv att det inte är säkert att jag hinner blogga. Ska först

presentera mej för mattes mamma, sen kommer det några från nåt som heter Halland som jag ska umgås med

ett par dagar. Bland annat ska jag visst spana efter Bäver imorgon kväll.

Kommer det ingenting i morgon så får ni vänta tills på onsdag morgon.


Av Wilma Border collie - 17 juli 2016 17:48

Jag heter Wilma och är en Border collie tjej på 2 år.

Av olika anledningar så kunde jag inte bo kvar hos min familj så det skulle bli nytt hem. Jag blev hämtad för några dagar sedan för att bli Malmköpingsbo.

Redan på vägen till mitt nya hem träffade jag nya bekantskaper.

  

Nån som heter Patrick eller om det möjligen var Pinnaffären. Hur som helst var det en trevlig typ som jag visst kommer att träffa ganska ofta.

Kom det det som kanske skulle bli mitt hem, människorna hade bestämt att det skulle provas under en vecka.

Träffade 4 katter som sa massor med fula ord till mej på kattspråk.

Hann gå en liten sväng, träffade trevliga människor och en hund som presenterade sej som Rottis Helga.

Första dagen här var jag mest ute och kollade Malmköping. Gick lite i en skog, provade sjön, hälsade på i några affärer. Träffade den där Patrick/Pinnaffären igen i nån märklig affär full med blommor.

Dag nummer två blev annorlunda. Jag fick åka bil och hamnade på ett ställe som heter Sagostigen.

 

Träffade trevliga människor och ett par hundar.

Vi hade mycket att prata om.

 

Skoj hade vi också. De ville busa med mej och jag hängde självklart på.

Sen skulle jag till skogen och något som heter Sörmlandsleden. Människan jag bor tillsammans med nu har

tydligen ansvar för den.

 

Fick prova att vara på fria tassar. Först med kopplet hängande efter. Men jag kommer så fort hon ropar på

mej så jag blev av med det.

 

Spännande ställe det där Sörmlandsleden. Konstiga saker som heter spänger hittade jag. Används tydligen för 

att människor inte ska bli blöta eller leriga.

 

Provade att lukta på nåt som heter Kantarell flera gånger. Får massor med godis och beröm när jag gör det.

Har förstått att det tills alldeles nyligen fanns en hund här som hette Sigge Svamphund och var helt otrolig

på att hitta svamp. Nu ska jag lära mej samma sak är det tänkt.

 

Provade en bäck som den där Sigge hade älskat att hålla på med. Måste säja att han hade skött den mycket bra för den var verkligen perfekt.

 

Ljuvlig lera fanns det i bäcken så jag fick så fina ben och tassar. Tror att det är väldigt bra för min päls med

sån.

 

Ibland, ganska ofta, blir människan som ska bli min nya matte väldigt ledsen. Hon saknar Sigge Svamphund

så mycket. Men jag är väldigt, väldigt bra på att trösta. Så hörde jag att mitt i allt det sorgliga var det så

bra att se mej ha roligt i Sigges skog,

 

Jag hittade mycket intressant i den. Massa spännande dofter, träd att hoppa över, stenar att klättra på och

ibland gick det bra att leta godis också.

 

När jag kom tillbaka till det där Sagostigen fick jag en alldels egen glass. Var mycket gott eftersom jag var varm efter flera timmar i skogen.

Hemma så somnade jag och sov väldigt gott.

Utforskade lite mer av Malmköping på eftermiddagen.

Så blev det idag och min tredje dag här.

Människan har börjat kalla sej för matte och bestämt att här ska jag få bo hela mitt hundliv. Fast jag tror att

hon glömt att fråga katterna som mest blänger. Men vi kommer att vänja oss vid varandra.

 

Fick åka till något som kallas för Döda älgenskogen. Den kallas visst så för att matte och Sigge Svamphund

hittade en död älg i den för en massa år sedan.

Mycket spännande skog detta också.

 

Matte hittade nån svamp som heter Föränderlig tofsskivling. Tydligen blir människor glad över sån så jag

ställde mej vid den och fick en massa godis och beröm.

 

Provade en sjö som Sigge badat massor i. Mycket bra sjö kom jag fram till. Var tvungen att trösta för det

blev visst sorgligt eftersom detta var sista sjön som Sigge badade i innan han blev sjuk.

 

Så var det de där kantarellerna. Så fort jag visar minsta intresse för dom blir det en massa godis och beröm.

Verkar mycket lönande detta med svampar.

 

Finns massor med roliga stenar och fallna träd att balansera på också. Skogen är ett mycket trevligt ställe

där det finns så mycket spännande.

 

Satte mej och tog en funderare. Detta blir alltså mitt nya liv. Jag får vara i skogen varje dag med en massa

skoj, tydligen ska jag lära mej leta svamp där. Får bada i sjöar och bäckar, serveras gott godis när jag gör

bra saker. När jag går i Malmköping träffar jag en massa trevliga människor som gillar mej. Inser att det

blir nog ett ok liv detta.

Åkte från skogen och nu var det dags för nästa grej.

 

Hamnade hos några som matte känner. De hade nyss en hund som hette Siri och var bästa kompis med

Sigge Svamphund. Siri gick över regnbågsbron precis en vecka före Sigge. Jag kelade massor med hussen, han behövde hundlig omvårdnad.

 

Kollade ett kylskåp som visst hade fått Sigge att rymma dit många gånger. Bra kylskåp för det fanns

godsaker till mej.

 

Sirimatten behövde också tröstande hundumgänge så jag ställde upp på det. Insåg att jag ska besöka det

stället fler gånger.

På väg hemåt så träffade jag flera.

 

Nån som heter Marie och har en labrador som heter Alice. Hörde att det pratades om att jag och Alice säkert 

kan ha mycket skoj tillsammans. Ska visst få träffas när hennes människor har varit på semester.

 

Så var det nån Ann Marie som också ville träffa mej. Trevligt detta med alla människor som vill umgås. Jag har

hunnit med att träffa flera andra hundar också. Alla mycket trevliga så det blir nog bra att bo här.

Nu ska jag försöka skriva ett inlägg varje dag och berätta om mitt nya liv. För övrigt gick det fort med nytt liv.

När jag flyttade i torsdags så pratade människorna om att prova i en vecka, men tid är relativt för igår så

hade matte bestämt att jag ska bo med henne.

Sigge Svamphund bloggade i många, många år och hade många bloggvänner. Ska ordna länkar till dom och de 

som vill får självklart länka till mej.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards