wilmablogghund

Alla inlägg den 30 juli 2016

Av Wilma Border collie - 30 juli 2016 18:19

Haft en mycket uppdagen dag.

Började med att jag skulle gå en sväng i skogen.

 

Passarade katastrofområdet marknade alldeles i utkanten och innan den öppnat. Massor med intressanta dofter.

Matte hade tyvärr stenkoll på mej så jag inte skulle hitta konstiga saker att äta.

 

Äter verkligen människor sånt här? Enligt matte ser det giftigt ut.

 

Gick till skogen där det var lugnt och skönt och kollade runt.

 

Någon hade gömt sin öl i skogen.

 

En enda svamp fanns det, en synnerligen stendöd före detta Gulkremla.

 

Hittade massor med mer spännande dofter.

 

Träffade en ny kompis en tik som heter Nala och bor här så vi ska få träffas mera.

Bra gillar nya bekanskaper.

 

Badade, var äckligt hett och kvavt så det var skönt att tillbringa en stund i vattnet.

 

Träffade en Schäfervalp som jag busade mycket med. Trevlig var hon.

 

På väg hem och detta är utkanten av kaosområdet. Bilköer överallt.

 

Här doftade det alldeles utsökt. Tyvärr var det ingen provsmakning, eller de bjöd inte hundar i alla fall.

Gick hem medan matte plockade ihop massor med saker.

Sen skulle jag åka till det där Mellösa och passa hembygdsgård.

 


Kom en massa regn precis när jag kom dit men det upphörde lika fort.

 

Kollade av omgivningarna. Mycket spännande även i Mellösa.

 

Hm, matte sa att det skulle komma massor med människor. Tycker det ser synnerligen övergivet ut.

Fast sen kom det massor med människor. Träffade många, många och jag umgicks med alla.

 

Jobbigt detta med alla människor och nya intryck. Men jag har inga problem att koppla av så jag

somnade gott.

 

Käkade ett par sån här goda kycklingpinnar också.

Var ute ett par gånger och kollade omgivningarna.

 

Helt plötsligt såg himlen ut så här och Åskar anmälde sin ankomst för andra gången idag.

 

Regnet bara vräkte ner till mattes oerhörda glädje. Åskar han förde rejält oväsen men det bryr jag mej

inte om.

Skulle åka hem och det regnade massor när jag skulle till bilen. Precis som Sigge så blir jag skadad av regn

så jag sprang och kastade mej in i bilen.

Åkte hem, åt lite och nu ska jag sova, är en mycket trött hund efter denna dag. Ska visst passa den där

hembygdsgården i morgon också.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards