wilmablogghund

Alla inlägg den 24 juli 2016

Av Wilma Border collie - 24 juli 2016 17:45

Jag är inte gjord för detta väder. Enligt matte heter det oväder och jag håller med henne.

Går inte att göra nånting eftersom det är så olidligt hett och kvavt,

Men eftersom dagen börjar tidigt här så trodde matte att vi skulle hinna med en sväng i skogen

innan det blev ännu värre.

 

Fick åka till en ny skog. Jag har förstått att det finns precis hur många skogar som helst att besöka.

Gillar detta eftersom det hela tiden är en massa nya trevliga upptäckter.

 

Som sagt det är så mycket nytt överallt. Hittade massor med spännande dofter efter en väg.

Dessutom får jag stå och lukta hur länge jag vill.

 

Stackars Kopparödla hade vandrat över regnbågsbron.

 

Det är så torrt så torrt så björkarna är alldeles gula.

Dessutom började det redan nu bli för varmt fast klockan inte ens var nio.

 

Kom in i en fin skog. Fanns massor att kolla på och matte såg så mycket blåbär att när det är bättre

väder så ska vi åka dit och plocka.

 

Jag råkade nosa på den här Strävsoppen. Fick massor med beröm, det lönar sej tydligen att nosa på

svampar. När det regnat och svampen kommer tillbaka då ska min utbildning börja på allvar.

 

Hittade en vacker sjö. Blev jobbigt för matte eftersom Sigge älskade att bada här så jag fick trösta

en stund.

 

Badade mycket i den. Svalt och skönt vatten vilket behövdes.

 

Studerade sjön och funderade över mitt nya liv. Kom fram till att det känns helt ok, massor med skogar,

olika sjöar, mat och godis får jag, träffar mycket folk och hundar.

Har sett att Sigge ofta kallade matte för skitmatte av olika orsaker. Men ännu har jag inte märkt nåt sånt.

Eller........................

 

Fick behov av att rulla mej.Har nog valt bättre platser.

Råkade rulla rakt ut i sjön!!!!!!!

Nu borde jag ha fått medlidande, nädå hon som kallar sej min matte vek sej dubbel av skratt.

Insåg att Sigge hade rätt hon kan verkligen vara en skitmatte. Tur att hon inte hann med att ta bild på

jätteplasket i sjön.

 

Hittade ett par båtar. Tydligen så är det människor som fiskar ädla vithajar i den sjön.

Hörde att nån dag ska jag nog få åka båt till en ö där mattes mamma bor ibland.

 

Kollade mer i skogen. Om det inte blivit så olidligt hett så skulle jag ha fått gå en bra runda. Men allt sånt

skjuts på framtiden. När det kommer fint väder med regn och svalt då är det dags för sånt.

Varken jag eller matte orkade vara kvar i skogen.  

Hon hittade nån svamp som heter Kremla och den var tydligen i behov av rynkcremé.

I alla fall står den kvar i skogen. Om det funnits fina så kunde det ha blivit en macka med såna som jag

fått smaka.

 

Stackars Näbbmusen hade säkert dött av värmeslag.

 

PUST!!!!!!!

Det är alldeles för hett. Inte gick jag speciellt långt idag, men jobbigt blev det. Tog paus innan jag kom

till bilen.

Sen har jag bara slappat, går inte att göra nånting. Kort runda i lusfart klarades av på eftermiddagen.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards