wilmablogghund

Direktlänk till inlägg 21 juli 2016

Ska hitta vardagen

Av Wilma Border collie - 21 juli 2016 17:45

Sov väldigt gott i natt efter den händelserika dagen i går.

Så skulle jag gå ut på dagens första runda.

 

Klockan är knappt åtta och det är redan hett. Hade sällskap av min skugga hela tiden.

 

Hej Anders, trevligt att träffas igen.

 

Hej Madde lika trevligt att träffa dej. Jag funderade på om jag skulle ut på nya skojiga äventyr med dom

i dag också.

 

Äsch, jag lägger mej väl och deppar då. Inga roliga saker idag inte. De skulle åka hem till det där Halland som

ligger så långt bort. I ren protest så såg jag till att vara ivägen när det skulle sopas utanför stugan.

 

Hej då Madde! Korkat att du ska åka hem.

 

Hej då Anders! Lika korkat att du åker, jag trodde faktiskt att de skulle ingå i min nya flock.

Fast det dröjer visst bara en dryg månad innan vi träffas igen. Då är det nån stor svampträff här så det

kommer massor med människor och hundar.

Gick hem en stund.

 

Ute igen, alldeles för hett för skogen. Jag skulle få bada i stället.

 

Matte hade hittat en gammal badleksak efter Sigge Svamphund som jag kunde använda. Den var rolig att

bada med.

 

Provade att simma. Helt ok och jag kunde svalka hela kroppen. Var länge i sjön.

 

Så kom det en liten kille som också skulle bada. Jag ville leka och han försökte göra valpar med mitt

framben. Fast det blev lek också.

 

Badade med honom, han behövde kyla av sina heta känslor för mej.

 

Gick en sväng i sakta mak. Hettan är inte trevlig.

Såg en spårvagn passera, märkliga saker.

 

Rullade mej en del på nåt som kallas för Heden, Brukar visst vara gräs här men nu är det bara sönderbänt gräs 

som påminner om hö.

 

Jag har lärt mej att här kan man få godis. Fast just detta gjorde matte så där konstigt ledsen igen. Precis så

här brukade tydligen Sigge Svamphund stå och tigga godis.

 


Fanns godis och en massa gos där. Fast jag nobbade godiset just då.

 

Passerade ett fik och träffade nya människor. Bra fik för det fanns vattenservering till mej. Går åt mycket

vatten nu när det är så otäckt hett.

 

Prylaffären är lönande. Finns alltid massor med godis i deras burk.

Malmköping måste vara en extremt hundvänlig ort.

Sov bort några timmar.

Gick en sväng på eftermiddagen. Flera gånger kom det fram människor som såg så glada ut och hälsade på

mej. Alla vet vad jag heter och tycker att det är så bra att jag hamnat hos matte så hon blir glad igen.

I kväll ska jag visst få gå till Rottis Helga och prova nånting. Har bara hört att det är skönt nu när det är

så otäckt hett.

Det är många nya upplevelser för mej varje dag nu, men det är sånt här som kommer att bli min vardag

nu i mitt nya liv. Bara det regnar och blir svalare så ska det visst bli riktigt långa skogsrundor där jag

kommer att få egna mackor.



 
 
Ingen bild

Maria och Valle

21 juli 2016 18:28

Ni kommer ju att somna gott inatt efter era bravader

 
Eva H

Eva H

21 juli 2016 18:48

Det där med nya vardagsvanor är JÄTTEjobbigt! Jag minns allt fast det är rätt länge sedan jag fick lära om en massa. (Jag hade förresten också svärande katter att tas med.... VÄLDIGT svärande katter... Fast i mitt fall, kan jag vara tjusig nog erkänna, var jag nog lite skyldig... Kanske....)
PUSS på dig sötnosa!
Assar

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Sniffsniff ❤ och Skruttan ❤

21 juli 2016 18:56

Spännande saker du hittar på. Vi har bara kalasat i dag för Skruttan ❤ blir hela 6 månad ju.
ha det bäääääääääst nospuss ❤ snygging

 
Kasper

Kasper

21 juli 2016 19:02

Det blir väldigt bra det här, och tänk att du är så duktig på att rulla! Sånt gillar jag. Och att bada.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ingen bild

Ullahör

21 juli 2016 19:25

Så mysigt du har det Sov gott nu inatt

 
Ingen bild

Madeleine Ödman

22 juli 2016 01:33

Du skulle följt med oss till Halland vi har varit på en lång svamprunda och hittade en hel del svamp så som blodsopp som skall exporteras till Malmköping och lite citronslemskivling blosriskor kremlor karl-johan och en del kantareller torken är full och vi är nöjda med dagen :-)

Fast vi har haft 2 helt underbara daga med dig och din matte och längtar redan tills vi träffas igen söta rara Wilma <3 :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Wilma Border collie - Onsdag 24 april 18:07

Hämtade Basse efter morgonrutinerna. Idag såg matte skillnad på bilnyckel och bajspåsar, får vara glad för det lilla.   Så var liftarsäsongen inledd. Basse var på vägen vid sin vanliga liftarplats och blev så glad när taxi anlände.   Skulle...

Av Wilma Border collie - Tisdag 23 april 18:05

Tur att jag och matte var ensamma när jag gick ut på min morgonrunda. Satte mej, la en hög. Matte skulle plocka upp den. Jo visst, hon stod som ett fån och stirrade på bilnyckeln!! Det är viss skillnad på den och nummer två påsar. Alltså denna förv...

Av Wilma Border collie - Måndag 22 april 17:58

Isande kallt är det fortfarande. Skulle hämta Basse så skulle vi hitta på nåt. Blev rörigt. Basse blev väldigt upprörd över något och drog, tog tid att få tag på honom, för detta något skulle minsann skällas ut och det mycket och länge. Samtidigt...

Av Wilma Border collie - Söndag 21 april 17:56

Bara att inse, någon har stulit våren. Lika kallt idag och dessutom blåser det runt isbjörnar och pingviner. Efter att ha klarat av mina morgonrutiner så var det efter några veckors väntan dags att åka.   Jaha, där borta på gräset ligger Bas...

Av Wilma Border collie - Lördag 20 april 18:00

Någon har stulit våren för fortfarande är det kallt. Klarade av mina morognrutiner och passsade dörren i evigheter. Tur att jag har bra läkkött för idag hade benstumparna läkt, bara utväxten av tassarna som fattas. Den som ser tassar på bilderna me...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Nu har jag bloggat i 1 år. Tycker ni att jag ska fortsätta?
 Ja fortsätt
 Nej tråkiga byracka du skulle aldrig börjat
 Gör som du vill, jag tänker inte läsa här igen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards